Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: MVP, Axiom & Streamline  (Read 553968 times)

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: MVP -kiekot
« Reply #120 on: 20.11.13 - klo:23:49 »
Okei! Kerron risut & ruusut noista sitten kun saan nuo haltuun :)
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: MVP -kiekot
« Reply #121 on: 21.11.13 - klo:20:24 »
Itselläni on Amp, Neutron Volt, Shock ja Resistor. Maksimietäisyydet jää alle sataan metriin, joten Ampia tulee käytettyä eniten, flättinä kääntää hieman yli minunkin tehoillani, mutta pienellä hyssekulmalla saa "pitkiä" suoria heittoja. Voltia käytän foreheittoihin (vielä rystyäkin heikompi osa-alue), ja selkeämpiin hysselinjoihin. Shock on jäänyt hyvin vähelle käytölle, vaikka olisi ehkä Volttia varmempi tuulisella säällä ja tilanteissa joissa pitää saada varma feidi, mutta ei ole oikein tullut hyvää tuntumaa tähän. Resistor on sitten omalle heitolle kunnon jyrä, lentää varmaan lyhemmän matkaa kuin midarini, kun feidaa sen verran jyrkästi. Hitaasti kääntäviin upseihin, kulman taakse feidaaviin näpyih in, ja skippiforehin ja rystyihin tulee silloin tällöin käytettyä. Tuntuu todella hyvältä kädessä erittäin matalan profiilinsa vuoksi. Bansheeseenhan sitä eniten kai on verrattu.

Noissa shockeissahan on sitten eroa, 1st run on melkein Ampin tasoinen vakaudeltaan, ja Volteissa on myös eroa, Proton Voltit on vakaampia kuin vanhat Neutron Voltit, mutta kuulemma uudet Neutron voltit aika samantaisoisia kuin Protonit. Tai jotain sinnepäin olen lukenut, dgcr:ltä, löytyy asiasta keskustelua.

Jos haluaa nähdä miten nuo kiekot lentää kun tekniikka on hallussa, paras lähde lienee MikeC:n videot youtubessa:
http://www.youtube.com/channel/UCKavy9NsHmWIiHQORcCLKAg

Kaverista on muuten tulossa MVP:n ensimmäinen sponssattu pelaaja, siitäkin löytyy hänen kanavaltaan video.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: MVP -kiekot
« Reply #122 on: 21.11.13 - klo:21:06 »
Joo, oon hänen videoitaan jo kattonu jonkin aikaa. Kova käsi kaverilla ja häneltä inspiraation sain testaamaan näitä MVP:n kiekkoja.
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: MVP -kiekot
« Reply #123 on: 24.11.13 - klo:17:54 »
AMP testattu! Ei ollut kyllä niin alivakaa mitä olette toitottaneet. Kaverini AMP on 174g, Neutron-muovilla (valkoinen). Kovaa rykiessä kääntyy ihan vähän yli, mutta ei niin paljoa kuin olisin toivonut. Feidaa vähän eri tavalla kuin muut kiekot... tavallaan puskee vähitellen eteenpäin. Suht hyvin toimi roskaforellanikin. Conclusion: Saisi olla hieman alivakaampi, mutta muuten oikein hyvä!

PS: Älkää vain sanoko, että näissä on värillä väliä :P
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #124 on: 24.11.13 - klo:19:59 »
Aika jännä! Itellä on musta 174gr versio ja joudun kyllä melkosessa hyssessä heittämään, ettei kippaa tuollaisella 110m matkalla. Tosin itell kiekko toimiikin lähinnä varmasti kippaavissa heitoissa.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: MVP -kiekot
« Reply #125 on: 24.11.13 - klo:20:29 »
Heitin ite 80m tuota tosiaan, ehkä max 90m heittoja... samalla kaverilla on Roadrunner, joka on vakaampi kuin esim Valkyrie :P
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: MVP -kiekot
« Reply #126 on: 24.11.13 - klo:22:35 »
Itselläni oli ihan samat fiilikset aluksi Ampin suhteen, olin aiemmin heittänyt pääasiassa S-linen Jackalia ja TD2:sta, ja noihin verrattuna Amp tuntui selvästi vakaammalta. Nyt kuitenkin kun kiekkoon on tottunut ja se on ottanut vähän osumaa, niin tuntuu ihan hyvältä sittenkin, vaikka onhan se vakaampi kuin nuo Discmanian kiekot. Menee kyllä myös sen 10 metriä pidemmälle kuin Jackal... Jonkin verran tuntuu välillä olevan päällekäisyyttä hakatumman Voltini kanssa, mutta on niille molemmille kuitenkin paikka bägissä ainakin vielä.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: MVP -kiekot
« Reply #127 on: 25.11.13 - klo:00:18 »
Olisiko tuo Volt alivakaampi (sillä alivakaammalla muovilla).
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Manu Aali

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami Pursiainen
Vs: MVP -kiekot
« Reply #128 on: 25.11.13 - klo:09:36 »
Siis alivakaampi kuin mikä? Amppiko? Jos siihen vertaa, niin ei ole. Minulla on pari hyvin erilaista neutron Volttia; aivan tasainen ja hieman kuvukas. Kyllä ne eri lailla käyttäytyvät mutta Amppiin verrattuna ovat huomattavasti vakaampia molemmat. Heittelet sitä Amppia useamman kerran päin puuta, niin kyllä se siitä alkaa kääntymään ;D

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #129 on: 25.11.13 - klo:10:06 »
Volteista Neutron on alivakaampi, mutta kyllä molemmat voltit on ylivakaampia kuin Amp. Kannattaa koittaa kevyttä Ampia, jos täysipainoinen on liian vakaa.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: MVP -kiekot
« Reply #130 on: 25.11.13 - klo:10:52 »
Selväselvä.
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: MVP -kiekot
« Reply #131 on: 27.11.13 - klo:12:46 »
MVP:n nettisivujen mukaan lähiaikoina ilmestyy Eclipse Volt. Eli jos pimeässä hohtavien kiekkojen kanssa kiertely kiinnostaa, niin nyt löytyy MVP:ltä draiveripuoleltakin heitettävää.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #132 on: 27.11.13 - klo:21:07 »
Tuollasen Eclipse Voltin voisi hommatakkin, jos vaan vakaus pysyy Proton voltin tasolla :) Ihan nättejähän nuo ovat.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #133 on: 04.12.13 - klo:18:44 »
Ja taas uutta fairway draiveria pukkaa. Tällainen viesti facessa:

"The Servo is a straight-stable fairway driver with a low power requirement and controlled speed. Its extended GYRO™ push gives it less lateral movement and immense glide with an effortless forward fade. Both high and low power throwers alike will achieve easy pinpoint accuracy with ultimate control to make it one of their most used discs on the fairway."

Montakohan eri väylädraiverivariaatiota ne keksii ennen pituusdraivereihin siirtymistä...

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: MVP -kiekot
« Reply #134 on: 04.12.13 - klo:21:17 »
Mihinköhän väliin tämä asettuu...

PS: Niitä pitkän matkan rainereita ja sassiin! :D
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3