Kuten täällä on sanottu kysymällä pääsee ohi, ja jos nyt jostain syystä ei pääsekkään... niin oikeasti, ei se maailma kaadu siihen odottamiseen. Paljon enemmän kestää aikaa kun ei kysy ja kiroilee mielessään edessä olevia, kuin jos pyytää että, voiko päästä ohi.
Toisekseen, toki kohteliasta on myös jos näkee jonkun toisen ryhmän olevan tulossa niin kysyä niiltä haluaako ne heittää ensin. (itse huomannut, että kukaan ei halua mennä ohi, vaan kohteliaasti vastaa että, heittäkää vaan.)
Toisaalta tämä on sitä kohteliasta etikettimäistä käytöstä.
Toki pitää ottaa huomioon, itse asiaan se, että...
lapsiperheet elää yleensä tiettyjen aikojen sisällä. Ensin ollaan töissä ja sitten on pari tuntia ennenkuin lasten nukkumaan meno aika lähestyy. Pahimmassa tapauksessa tämä valveillaolo aika joka tämmöiseen yhteisharrastukseen lapsiperheelle riittä, on jotain 3 tunnin luokkaa, ja siinä pitää jossain välissä hoitaa myös ruokailu.
Valitettavasti tämä aika usein on myös monelle muulle se parhain aika pelata joten tulee sitten sitä ruuhkaa.
Toki voidaan kysyä, miksi sinun pitää mennä silloin ruuhka-aikana.
Lapsiperheellä on aikataulullisesti hankalaa lasten nukumaanmenojen takia lähteä aikaisemmin / myöhemmin pelaamaan, mutta todennäköisesti ilman lapsia elävä nuori / nuori aikuinen / aikuinen kerkee mennä sinne pelailemaan myös vaikka myöhemminkin.
Itse esim. oman peliporuukkamme kanssa tajuttiin lähikentällämme (9-väylänen), että sinne ei ole mitään järkeä lähteä ruuhkan takia ennen kello 20. Vaan yleensä just mennään kahdeksaksi tai yhdeksäksi ja saadaan heitellä lähes tyhjällä kentällä (toki siellä on muutamia muitakin pelaajia, mutta ruuhakaa ei ole)