Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...  (Read 97504 times)

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #120 on: 19.04.13 - klo:07:04 »
Joo, kyä sitä on juhlittu. :)

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #121 on: 19.04.13 - klo:12:23 »
Markkua vähän tylytetään. Ymmärrän sen että lukemat vaikuttavat hurjilta ja monelle kuulostaa uskomattomalta että jos puttaa kympistä yli 70% sisään, se ei silti tunnu hyvältä.

Kyse on perspektiivistä. Toiselle 50 % on huipputulos, toinen pettyy 70 %.

Pidä vaan itseluottamus korkealla, äläkä tyydykään ennätyksen alle jääneisiin tuloksiin. Mutta varo, ettet luo myöskään harhakuvitelmia ja pety jos ei aina tule ennätystä (ei ole mahdollista).

« Last Edit: 19.04.13 - klo:12:28 by Tapanote »

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
« Reply #122 on: 19.04.13 - klo:12:28 »
Ja muille kommentoijille: tällä foorumilla on pirun hyvä henki ja treenipäiväkirjaajia tsempataan hienosti. Eihän lähdetä dissauslinjalle, edes puolivitsillä.

Mieluummin positiivista yliyrittämistä kuin negatiivista nenän vartta pitkin katselua. Eikö?

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
« Reply #123 on: 19.04.13 - klo:13:42 »
Ja muille kommentoijille: tällä foorumilla on pirun hyvä henki ja treenipäiväkirjaajia tsempataan hienosti. Eihän lähdetä dissauslinjalle, edes puolivitsillä.

Mieluummin positiivista yliyrittämistä kuin negatiivista nenän vartta pitkin katselua. Eikö?

Pahoittelen, jos maalaileva kirjoitustyylini loukkasi tai synnytti tällaisia tuntoja motiiveistani.

Pointtini ei ollut dissata. Tulkitsin todennäköisesti väärin Mnirin kirjoituksen. Hän kirjoitti, että putti oli hirvittävää, epätoivoista, vailla tuntumaa ja meni päin seiniä. Silti hän heitti sarjan, joka jäi neljän heiton päähän omasta ennätyksestä. Eli 72 oli hänen omaan tasoonsa nähden aivan onnistumisen ylärajoilla. Kun tilanteen tulkitsee em. adjektiivien pyörremyrskyssä, alkaa kokea tarpeelliseksi huomauttaa, että tulos ei ole katastrofi... Olisi pitänyt lukea teksti uudelleen pari kertaa ennen kommentointia ja muotoilla asia toisin.

Thumps up Nirkkonen. Eipä täällä ole muuta kuin positiivisia ajatuksia reenistäsi! Kuten on aina ollutkin.

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #124 on: 19.04.13 - klo:14:59 »

Huumori on vaikea laji, varsinkin netissä ja erityisesti foorumilla. Luulin kyllä vetäneeni tarpeeks yli että se olisi selkeää huumoria, mutta ei kai sitten. Sori jos joku otti herneen nenään. Jännä muuten että hampaita saa uhkailla vetää kurkkuun joka toisessa ketjussa mutta sellaisiin ei puututa tai siivota edes pois. Shrug.

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
« Reply #125 on: 19.04.13 - klo:15:16 »
En epäillytkään juuri näiden kommenttien huumoripohjaa, kun tunnen suurinpiirtein kaikki kirjoittajat henkilökohtaisesti. Mutta kaikki eivät tunne (en tiedä tunteeko Markkukaan), joten aina ei olla välttämättä samalla aaltopituudella.

Ihan yleiskommenttina siis laitoin, ettei jää lukijoille huonoa makua.

Hampaat kurkkuun lienee sen verran överi, että kaikki varmasti ymmärtävät vitsiksi.
« Last Edit: 19.04.13 - klo:15:19 by Tapanote »

Offline jam-o

• Seniori
  • Ready to get Fierce!
    • View Profile
    • Tomoottajat
  • Oikea nimi: Jarmo Aulu
« Reply #126 on: 19.04.13 - klo:15:29 »
Näin o!
Malauta Nirkkonen tartte olla miästä tää jollain puttireeneillä! Lapsellista.
Tu seuraan mun puttireeniä, ni opit säki jotain. Just viimeks otin 35/100 kympistä!

Eikä mitään asiaa sitte meille majottua Kpään kisois. Astutki meidän tontille, ni välittömimmin hampaat kurkus!

Ystävällisin terveisin

Jarmo Aulu, TD

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
« Reply #127 on: 19.04.13 - klo:17:52 »

Tu seuraan mun puttireeniä, ni opit säki jotain. Just viimeks otin 35/100 kympistä!

Jarmo Aulu, TD

Lopeta lesoilu jamo!  mulla 21/100, tosin ulkona putattuna. Äijähän on kone

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
« Reply #128 on: 19.04.13 - klo:18:14 »

Jarmo Aulu, TD

Lopeta lesoilu jamo!  mulla 21/100, tosin ulkona putattuna. Äijähän on kone

Olkaa jo hiljaa te proot. Mä en jaksa edes putata sataa kertaa putkeen.  :'(

Kaikesta huolimatta, hyvää treeniä sulla Nirkkonen! Etenkin sun kämmen näyttää ainakin minun silmään todella hyvältä tossa vikassa videossa.
« Last Edit: 19.04.13 - klo:18:17 by Haq »

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
« Reply #129 on: 20.04.13 - klo:09:06 »
Noniin..

Eilen en tosiaan tehnyt mitään, hyvä se on välillä vain lepäilläkin. Tänään sitten taas uuteen nousuun, vielä tiukka 3 päivän saliputki ja sitten aletaan miettiä ensi viikonlopun Kankaanpään kisoja. Tästä pian siis salille, siitä töihin ja illalla kannan ton reenikorin tonne takapihan taakse ulos ja teen puttitreenin ulkona. Ja aivan varmasti laitan reenikorin palasiks, upotan putterit Vihiojaan ja kengät voi heittää vaikka naapurin ikkunasta sisään, jos ei 80% pauku kympistä sisään. Yks hemmetin tuuli ei voi vaikuttaa niin paljoa!

Kankaanpäässä aion käydä sunnuntaina, keskiviikkona ja sitten tietysti jo perjantaina aamupäivästä mennä paikalle hyvissä ajoin ennen parikisoja. Hommahan on niin, että aion heti ekasta kisasta lähtien ottaa paljon uusia pannuja käyttöön, ja niitä pitäisi päästä tietysti paljon testaamaan ulkona. En varmaan ihan riittävästi ehdi, enkä yleensä ole keväällä ollut ihan terävimmilläni, mutta kyllähän mä haen yhteistulosta -10 kahdelta kierrokselta Kankaanpäästä siitä huolimatta. Se, että onnistuuko se tai jos onnistuu, niin kuinka korkealle se riittää, niin sitähän en tässä vaiheessa ajatellut miettiä.

No parigolf me voitetaan Jarmon kans, vaikkei niitten tontille taida asiaa ollakaan niin peliin se ei vaikuta. Muillekin on hienoja kakkos-, ja kolmossijoja jne. jaossa tossa parigolfissa.. :)

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
« Reply #130 on: 20.04.13 - klo:09:16 »
No parigolf me voitetaan Jarmon kans, vaikkei niitten tontille taida asiaa ollakaan niin peliin se ei vaikuta. Muillekin on hienoja kakkos-, ja kolmossijoja jne. jaossa tossa parigolfissa.. :)

Täytyy vissiin voittaa se parigolf yksin...

Ei vaan, en ainakaan viime vuonna vastaavassa kisassa kans ollut ihan terävimmilläni. Pelasin yhteensä -3, jolla hävisin Vähätalolle vain 13 heittoa.

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #131 on: 20.04.13 - klo:22:13 »
Juu niin.

Kävin tossa pihalla puttailemassa, kun on ollut tuolla Kirjurin kierroksilla varsinkin sellainen olo, että ei se tuolla ulkona oikein lähde siihen malliin kuin pitäisi. Tätä tuntemusta lähdettiin joko ampumaan alas tai sitten toteamaan kylmästi, että totta se on.

Ja nyt reilun tunnin puttailun jälkeen en ehkä vieläkään ihan täysin mitä pitäisi ajatella. Positiivisesti tietysti kannattais aina ajatella. Otin nyt turkulaisia 3kpl hyvinkin pian heti ulos päästyäni - ne toimi ikään kuin lämmittelyinä. Parhaassa taisi olla 28p, kun sain sentään vitosesta kaikki, kympistä 6 ja 15:stakin 2... Noille en hirveesti painoarvoa laittaisi, oli ihan ihmeellistä putata, kun näpit on kohmeessa, jälleen kerran. Siinä vähän aikaa kalibroin kymmenen metrin hujakoilta ja ajattelin, että otetaanpa nyt tulos 100 putista 10 metristä ulkonakin.

Arvatenkin huonoista puteista tuli runtua ulkona, kun pieni vastainenkin puhalsi. Ei hirveän montaa iloista hetkeä ollut matkalla nollasta osumasta 43 osumaan. 43% sisään pienessä vastatuulessa kympistä. Ei hyvä. Se on aika paljon vähemmän kuin ihanneoloissa on mennyt. Itkusta ja naurusta olis varmaan ollut itku lähempänä, jos niin vakavasti olisin ottanut. Ajattelin, että 2 metriä lähempänä homma muuttuu varmaan täysin, joten kokeilin kasista 50 puttia. 27 uppos ja nyt kyllä ihan nauroinkin. Koriosumia oli tietysti jo lähes kaikki, mutta sisään ei jäänyt kuin hädin tuskin puolet. Nöyräksi vetää.

Menin sitten vielä vastakkaiselle puolelle puttailemaan ja siellä oli hyvä fiilis. Mieto myötäinen puhalteli ja valot alkoivat olla aika vähissä. Koska tuntuma oli hyvä, aloin pikatahdilla tikata tällä kertaa 9 metristä 100 puttia. Niistä meni sisään 70 ja ohimenneistä ehkä 3-5 oli oikeasti poskettoman huonoja. Loput missit oli hyvin niukkoja tai ton Discatcher Sportin läpipäästämiä hyviä osumia, niitäkään en laske osumiksi vaikka 99% varmasti tuplaketjuihin jäisivätkin.

70/100 9 metristä kevään ekassa oikeassa ulkoputtitreenissä kyllä maistui. Ja se rytmi tossa vikan setin tekemisessä oli yhtä hyvää ku parhaimmillaan se on ollut hallissa.

Huomenna 5tr:ään mm. Misin ja Juhon kanssa huitomaan.

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #132 on: 22.04.13 - klo:02:18 »
Joo - kaks kierrosta 5tr:ää tänään ja sali siihen päälle vielä kun kotiin pääsi. Hyvin tuli touhuttua.

Heitossa oli yllättävän paljon hyvää, vaikkei tulokset sinänsä mairittelekaan. No birdieitä oli kyllä riittävä määrä ja yksi tosi hieno eaglekin, mutta toki sitten myös paljon plussaa. Pelattiin kaikki väylät, eli ens viikon kisaleiskaan nähden 2 ylimääräistäkin. Oli kolmijakoinen toi eka kierros. Ekat 8 väylää -4, sitten 3 väylää +6 ja loput taas -4 :D. Keskivaiheilla siis hieno 4-7-4, josta vois tehdä vaikka jonkinlaisen bravuurin.

Toinen kierros oli luovempaa peliä ja pääty varmaan muutaman pinnan plussan puolelle. Kuitenkin se mitä jäi mieleen tästä päivästä, niin kaukana korista ollessa toiminta ihan priimaa. Lähestymisetkin suurimmilta osin hyviä, muutamia hienoja jopa kämmenpuolelta. Korin lähellä sitten aika hauskaa touhua, mutta en huolestu siitä kyllä kovinkaan paljoa.

Kaikkein vähiten mun tuloskunnosta kertoo hyvien pelikaverien kans heitettyjen reenikierrosten tulokset. Ne ei oo koskaan ollu häävejä, eikä varmaan koskaan tule oleenkaan. Näin ollen treenailenkin ulkona puttaamista ihan omissa oloissa ens viikon alun, niin varmasti löytyy se riittävä rentous kisoihinkin sitten. Ja viime kesänä homma kääntyi mulla niin päin, että kisoissa homma toimi tuloksellisesti paremmin, kuin treenikiesseillä.

Mua miellytti tänään tietysti se eagle, erityisesti jatkoheitto. Luotisuorin heitto mitä oon ikinä heittänyt. Näki jo hyvissä ajoin ennen koria, että osuu ja vielä jäikin koriin. Lisäks vähän kateudella kattelin Vähätalon puttityöskentelyä toisella kierroksella, kuitenkin siis tästäkin jäi hyvä mieli hyvän pelikaverin puolesta. Tuollaisella pääsee vielä pitkälle.

Huomenna viimeiset rutistukset salilla, sitten loppuu se touhu loppuviikoksi. Puttitreeniä paljon, keskiviikkona muitakin heittoja. Perjantaina ajoissa Kankaanpäähän haistelemaan tunnelmia. Olis hieno onnistua. Joskin huhtikuuta elettäessä mun on pakko pitää muutkin lopputulokset, kuin onnistuminen, mahdollisina vaihtoehtoina. :D

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #133 on: 23.04.13 - klo:23:35 »
Jaa, että viikonloppuna olis Kankaanpäässä kauden avauskisat. Sehän on tavallaan erittäin siistiä, mutta toisaalta taas kun tarkemmin ajattelee, niin sunnuntaina ei välttämättä niin kivaa olekaan. Siis mikäli vanhat merkit pitää paikkansa. Huhtikuu, vielä kolea keli ja Viidentienristeys kun eivät mulle ole mikään ihanneyhtälö. Ei varmaan kenellekään, mutta erityisesti ei mulle.

Oon nyt pelannut 5tr:ää viiden reitatun kierroksen verran. 937 ja 909 (2011) sekä 952, 952 ja 934 (2012). Rata ei sinänsä ole vaikea ja itsekin esimerkiks tuolla 934 reitatulla kierroksella pelasin siellä 8 pirkusta huolimatta radan par-tulokseen. Eli puisessa ympäristössä heitän muutamankin kerran kierroksessa johonkin todella hankalaan paikkaan. Mikään ei sinänsä viittaa siihen, etteikö niin kävisi nytkin. Lisäks siellä ajoittain pehmeä heitto- tai puttausalusta aiheuttaa mulle ongelmia. Käytännössä multa vaaditaan avaus tiiltä kupille tai sellaiseen paikkaan par 4 -väylällä, mistä saan paikaltaan putterilla heittää korille.

Huhtikuu on aikainen ajankohta, eikä ulkona ole hirveästi tullut vielä tämän vuoden puolella heitettyä. Hallissa on tehty sen mitä voi ja ehtii, mutta paljon oon keskittynyt myös uuden opetteluun, esim. kämmenheittoon. No se on nyt sillä mallilla, että vihdoin aion avata 5tr:n ykkösväylän kämmenellä. Muuttujia on varmasti tuossa kämmenheitossa, mutta on niitä myös rystyssäkin. Lähtökulmien hallinnassa on keväisin paljon tekemistä. Rutiini on vielä hakusessa, mutta pitää yrittää tehdä mahdollisimman hyvät lämmittelyt ennen kisaa.

Kun on ilman tuulta ja lämpimissä oloissa puttaillut koko alkuvuoden, niin voi puhua pienestä sokista, kun on nyt muutaman viikon ajan ulkonakin puttaillut. Sormet ovat kohmeessa varsinkin jos pitempään treenaa ulkona. Putteriin ei saa lähellekään samaa tuntumaa kuin hallissa ja kun lisätään tuulen vaikutus, on mun putti aivan eri näköistä ulkona kuin sisällä. 8 metristä menee tavalla tai toisella (sarjoissa tai yksittäisinä putteina) nipinnapin 50% sisään. Äskeinen puolitoistatuntia ulkona puttikorin ääressä oli ihan sitä samaa. Se ei missään nimessä riitä kisatilanteessa ja jostain pitää kaivaa parempi vire viikonloppuun mennessä.

Kaikesta huolimatta tarkoituksena on lähteä pelaamaan selkeästi parhaat kisat, mitä "vitosessa" on tullut pelattua. Se on ihan mahdollista, mutta mahdollista on sekin, että sama tahmeus - tai tarkemmin ailahtelu - 5tr:ssä jatkuu. Huomenna menen sinne, torstaina treenaan täällä ja perjantaina jo hyvissä ajoin Kankaanpäähän. Nämä taitaa kyllä olla jo moneen kertaan kerrottu :)

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #134 on: 24.04.13 - klo:08:18 »
Toi teksti on ihan kuin mun kynästä, ratinkeja myöden. Forea ykkösellä, FOOOORE! :D