Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...  (Read 97524 times)

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #150 on: 28.04.13 - klo:15:18 »
Tää laji on osittain hieno just siitä syystä, että kaikki on mahdollista.

-15 (parigolf), -5, +1, +11, ???

Yhtään ei voi tietää mitä tulee.

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #151 on: 28.04.13 - klo:18:44 »
Trendi on melko synkkä :)

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #152 on: 28.04.13 - klo:21:37 »
Viikonlopun lopullinen sarja

-15 (parigolf), -5, +1, +11, -4... Niinkun sanoin - kaikki on mahdollista. Aika raskas viikonloppu oli.

Nyt lepiä.

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #153 on: 29.04.13 - klo:15:09 »
Huonosti nukutun yön jälkeen vähän saanut ajatuksia kasaan viikonlopusta.

Tulin samalla siihen tulokseen, että nyt kun kisakausi on auki, niin pidän tämän kesän ajan sellaisena kisablogina. Treenaan kisojen välissä paljon, edelleen niin paljon kuin jaksan. Siitä on turha kirjoittaa joka päivä erikseen.

Seuraava skaba Twin Lakes Annual Haningessa Tukholman liepeillä. Se on EuroTouria, oon pelannut siellä kerran aikaisemmin (2010) ja tykkäsin radasta silloin.

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #154 on: 22.05.13 - klo:18:43 »
Viikonloppuna oli skabat - kerrotaan niistä nyt jotakin tänne.

Perjantaina normaalilla uholla parigolfiin - vaikka tällä kertaa parina ei ollutkaan Jarmo Aulu, vaan Vähätalo, niin hommahan vaikutti aika taputellulta jo ennen kuin oli alkanutkaan. 14 ekaa väylää painettiinkin 15 alle par-tuloksen, mutta sitten tuli pari hankalampaa väylää joista oli tyytyminen paariin. Toinen oli väylänäkin hankala, toisesta tehtiin itse hankala puttaamalla molemmat päin persettä. 17. väylällä oli 15m hysseputti puun takaa eagleen, mutta pirkkuun piti tyytyä. Vikalta väylältä normaali birdie ja 47 heittoa eli -17 Haningen radalla. No, voittoa ei saatu sillä yksin, kun jotkut Davit ja Nikko oli varmaan pelannu elämänsä peliä ja paiskonu saman tuloksen. Jaettu voittokin on toki voitto ja mun best shot -parigolfrekordi tältä kesältä on aika maaginen.

Maaginen on toki toi henkilökohtaisten kisojenkin rekordi, joskin vähän eri tavalla. Sunnuntaiaamuisin mulla on näköjään tapana vetää itteni kölin alta ja pelata noin 850 reitattu kiessi. No, ilmeisesti väylätuloksia ei ole hirveästi päässyt tarkastelemaan miltään sivustolta, joten voin paljastaa, että yhden väylän tulos oli 13 heittoa. Sillä väylällä mun tulos muuttuui par-tuloksesta +9:ään, eikä viimeisellä kuudella väylällä sen jälkeen enää ihan täyttä puristusta löytynyt. Tai no, aloin yrittää eaglea jokaikisellä jäljellä olevalla par 4 -väylällä seurauksista riippumatta. Se kierros ja samalla koko kisa oli siis niiden samalle väylälle osuneen viiden (kyllä, viisi!) outtiheiton osalta ohi. Pettymyksenä sijoittaisin tämän vaatimattomasti suurimmaksi pettymykseksi ikinä.

Eihän siinä, ihan cool tavaramerkki toi sunnuntaiaamujen sulaminen, mutta yritän silti kovasti päästä eroon siitä seuraavan kerran kun yksinäni skabaan (Fierce ProTour Kankaanpää).

Välissä vedetään SM-parigolfit. Alunperin olisin ne pelannut J. Aulun kanssa, mutta jo ennen ilmoittautumista selvis, että Japilla on menoja. Hirsimäki valikoitui pariksi ja siltä meni välilevy pullahtamaan. Onneksi oli vielä Suur-Misiiri Karvinen viimeisenä oljenkortena ja pääsen kuin pääsenkin nuo kisat pelaamaan. Se on hyvää vähän rennompaa tekemistä tähän väliin.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #155 on: 22.05.13 - klo:19:21 »
Sulajia on muitakin, mutta on vain yksi Suomen paras parigolfaaja. Onneksi olkoon siitä tittelistä. Ainakin vielä ennen SM-kisoja.

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
« Reply #156 on: 22.05.13 - klo:22:05 »
Ois parempi jatkua, se titteli meinaan. Mäki saisin jotai saavutuksia uralleni.

... Nirky Markyn kustannuksella, tietysti.

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #157 on: 23.05.13 - klo:07:58 »
Mä otin 2011 Lausteen Discmania-tourilla +8 yhdelle väylälle (ja luultavasti oli oikeasti +9, mutta taidettiin laskea väärin). Ei se maailma siihen kaadu.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #158 on: 23.05.13 - klo:08:44 »
Voidaan joskus puhuu sulamisesta oikein kunnolla, mulla on kokemusta jo 13 vuoden ajalta. Learn from the best.

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #159 on: 23.05.13 - klo:10:15 »
Ens viikonloppuna en sula, koska en pelaa.

Sieltä on lisäväyliä järjestämällä raivattu lisää tilaa pareille ja Salminen-Karviselle tarjottiin paikkaa. Antaa poikujen pelata, kun ovat kuitenkin pitkäaikainen parivaljakko.

Mä pelaan seuraavan kerran parigolfia ennen Fierce ProTourin Kankaanpään osakilpailuja ja varmaan jo tiedättekin mitä siellä on muille jaossa, kun mulla on parina taas the one and only Jarmo Aulu.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #160 on: 23.05.13 - klo:10:17 »

Sieltä on lisäväyliä järjestämällä raivattu lisää tilaa pareille ja Salminen-Karviselle tarjottiin paikkaa. Antaa poikujen pelata, kun ovat kuitenkin pitkäaikainen parivaljakko.

Mä pelaan seuraavan kerran parigolfia ennen Fierce ProTourin Kankaanpään osakilpailuja ja varmaan jo tiedättekin mitä siellä on muille jaossa, kun mulla on parina taas the one and only Jarmo Aulu.

Miten tämä vetäytyminen selitetään vedonlyöjille!!??

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #161 on: 23.05.13 - klo:11:09 »

Miten tämä vetäytyminen selitetään vedonlyöjille!!??

Tarviiko selittää, oliko mulle ja Misille muka kerroinkin? :D

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
« Reply #162 on: 23.05.13 - klo:20:51 »
Tarvii, koska ihan sama mitä on veikannu ni meni sillä hetkellä varmasti vituiks ku Tikkis laitto viestiä, ku pääääääääääääärjäs meille joku  8)

Offline mnir

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #163 on: 11.06.13 - klo:22:43 »
Noniin!

Kankaanpää kisattu ja se mitä siitä nyt mieleen jäi on: kasvojenpesu.

Ekalla kierroksella bogeyfree -6 jonka jälkeen olisi periaatteessa ollut vielä saumat mihin vaan. Kakkospooliin ja Misi peesasi saman tuloksen niin laadukas heittoseurakin oli todennäköistä toiselle kierrokselle. Toive myös toteutui ja Misi oli samassa poolissa toisella kierroksella.

Toka kiessi ehkä vähän heikko, vaikea sanoa mikä jännitti ja muistutti hyvin paljon lauantain kevätkisan toista kierrosta, joskin oli pari heittoa parempi. 11 ensimmäistä väylää tahkosin par-tulosta, mikä on todella kuluttavaa. Sitten kun alkoi pirkkua tulla, heitin 15:llä 4 huonoa heittoa ja otin kuisman korttiin. Onneks väylillä 17 ja 18 otin joka kierroksella pirkut, niin päästiin sentään pakkaselle toisellakin kierroksella. Koko ajan oli tivolin pelko perseessä, mutta selvittiin kuivin nahoin ja Misi pelasi hieman erityyppisellä pelillä saman tuloksen.

Kolmoskiessikin Misin kanssa ja mukaan samaan pooliin tuli myös Erno Powergripiltä. "Pomolle" pääsin esittelemään jumalaista rystydraiviani PD:llä sekä myös tivolinpelkoista puttiani. Alkukierroksen puttimissien jälkeiset par-tulokset olisivat saattaneet jonain toisena viikonloppuna saada kupin nurin, mutta niin vain hoidin takaysin kunnialla ja päädyin ihan hyvään tulokseen -5 viimeisellä kierroksella.

Näin ollen kisasta muodostui kolmen kierroksen jälkeen hyvä -12 jolla irtosi 12. sija ja jotain bensarahojakin kotiin vietäväksi. Kisan jälkeen täydelliset palauttelut Aulujen mökkijärvellä Misin ja Jarmon kanssa. Pojat yritti nostaa ahventa ja minä palautusjuomaa. Äärimmäistä.

Voitin myös Discmanian "lanseeraaman" minuuttiputtikisan tuloksella 15, mikä ei kovin häävi ollut, mutta noin 20 yrittäjästä ei enempääkään osumia kukaan saanut aikaiseksi. Oonhan mä tota nopeata puttia hallissa aika paljon 10 putterilla treenannut, mutta en silti ihan tiedä mitä muut teki. Varsinkin kun mun kisaputtia kattoo, niin ei uskois että voisin koskaan voittaa minkäänlaista puttikisaa. Toisin kävi, mut oli kyllä moni, joka ei ehtinyt edes yrittää.

Tutkaan rykhäsin suoralla vauhdilla täyspainoisella PD:llä 115km/h, mutta eihän sillä noille tiitykeille pärjännyt. Jynkän suoran vauhdin 127km/h on kyllä kadehdittava.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #164 on: 11.06.13 - klo:23:07 »
Tutkaan rykhäsin suoralla vauhdilla täyspainoisella PD:llä 115km/h,

Sitten sun pitää heittää niin, että kiekko lähtee ja lentää hitaasti pitkälle. Hyvä, että vältit tivolimusiikin korvissa. Se vie mukanaan.