Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenimikon treenit  (Read 177991 times)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #120 on: 09.04.13 - klo:19:19 »
Mullaki oli pelkkää vitsiä. Oletin että kaikki tietää että mä en oo ikinä tosissani. Pelkkä vitsi koko kaveri.

Kyllä mä se oon jo tässä vaiheessa oppinut, että sut pitää ottaa tosissaan  ::). Eggbowlin heittelytkin oli sulla ihan pelleilyä vaan. Jos olisit ottanut kisan tosissaan, et varmastikaan olis voittanu.  ;D

Offline Breas

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arttu Sikanen
  • Seura: NFS
« Reply #121 on: 09.04.13 - klo:21:59 »
Voitin ja voitin. En vaan jääny kiinni kusettamisesta. :D

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #122 on: 09.04.13 - klo:22:22 »
Mullaki oli pelkkää vitsiä. Oletin että kaikki tietää että mä en oo ikinä tosissani. Pelkkä vitsi koko kaveri.

Tosissaan olemisessa on se vaara, että tulee joskus mokattua, sanottua jotain sopimatonta, ja samalla asettaa itsensä alttiiksi asioille. Läpällä voi tehdä mitä vain, eikä se liikuta ketään eikä itseään varsinkaan.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #123 on: 09.04.13 - klo:22:26 »
Tiesitkö Mikko, että holariksi lasketaan vain eka heitto tiiltä. Jos viljelee koko kassin tiiltä korin suuntaan ja joku muu kuin eka 30:sta kiekosta menee mukiin, ni ei oo holari. Kysy vaikka tämän foorumin hole-in-one -keskustelusta. ;)

Joko olet ilmoittautunut ensi viikon viikkiksiin. Kisaneitsyytesi viedään nyt!

Offline Breas

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #124 on: 09.04.13 - klo:23:15 »

Tosissaan olemisessa on se vaara, että tulee joskus mokattua, sanottua jotain sopimatonta, ja samalla asettaa itsensä alttiiksi asioille. Läpällä voi tehdä mitä vain, eikä se liikuta ketään eikä itseään varsinkaan.

Ollaanko me kaksi ääripäätä ? pitäiskö sun höllentää ja mun tiukentaa ? Keskitie on hyvä tie ?

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #125 on: 09.04.13 - klo:23:27 »
Tiesitkö Mikko, että holariksi lasketaan vain eka heitto tiiltä. Jos viljelee koko kassin tiiltä korin suuntaan ja joku muu kuin eka 30:sta kiekosta menee mukiin, ni ei oo holari. Kysy vaikka tämän foorumin hole-in-one -keskustelusta. ;)

Joko olet ilmoittautunut ensi viikon viikkiksiin. Kisaneitsyytesi viedään nyt!

Jep. Tiedossa on. En oo ilmoittautunut. Pitää löytää hoitaja tytölle eka.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #126 on: 10.04.13 - klo:00:10 »

Ollaanko me kaksi ääripäätä ? pitäiskö sun höllentää ja mun tiukentaa ? Keskitie on hyvä tie ?

En mä oikeestaan ole mikään tiukkis, mutta jos ympärillä on kauheasti pelkkää pelleilyä, niin silloin on pakko tasapainottaa ja olla kuiva tiukkapipo. Enkä tarkoita nyt sua, vaan ylipäänsä nykyistä tapaa olla kaikkialla vain ironistesti, sarkastisesti, läpällä ja muutenkin ei-tosissaan. On hirmu helppo verhoitua sen taakse, että "ei oikeasti tarkoita". Paljon vaikeampaa on olla vilpitön ja uskoa asiaansa, eikä vain esittää coolia sivaltajaa. Sen takia kaupungilla näkee niin paljon vitsikkäitä viiksiä ja muita muka-ei-tosissaan pukeutuvia ihmisiä, joista ei koskaan ota selvää, tarkoittaako ne sanomaansa vai ei.

Tämä vain tuli mieleen, kun keskusteluanne luin.

Offline Breas

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #127 on: 10.04.13 - klo:00:22 »
Totta joka sana. Anteeks Mikko, että täytetään sun upeeta päivistä jonninjoutavilla.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #128 on: 10.04.13 - klo:08:46 »
Totta joka sana. Anteeks Mikko, että täytetään sun upeeta päivistä jonninjoutavilla.

Ei se mua haittaa. Mut se mua haittais, jos joku sanois mulle, että mä en saa vitsailla. Elämässä on (tai ainakin mun) välillä niin paskoja asioita, että pieni vitsailu piristää päivää. Mä uskon taitoihini ja niiden kehittymiseen siinä määriin, että välillä sitä jo tässäkin vaiheessa ajattelee mm. sitä holaria, etenkin noilla Kaarinan lyhyillä väylillä. Sitten kun se kiekko meneekin parin puun kautta pois väylältä, niin kyllä sitä hieman huumoriakin tarvitaan, jottei tarttis alkaa potkii reppuaan.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #129 on: 10.04.13 - klo:11:57 »

Ei se mua haittaa. Mut se mua haittais, jos joku sanois mulle, että mä en saa vitsailla.

Onneksi näin ei ole käynyt. Tsemppiä holarihakuun! Eräälläkin maailmanmestarilla meni parikymmentä vuotta ensimmäiseen, sulla se tulee nopeemmin.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #130 on: 10.04.13 - klo:12:38 »

Ei se mua haittaa. Mut se mua haittais, jos joku sanois mulle, että mä en saa vitsailla.

Onneksi näin ei ole käynyt. Tsemppiä holarihakuun! Eräälläkin maailmanmestarilla meni parikymmentä vuotta ensimmäiseen, sulla se tulee nopeemmin.

Pistetään tuo parikymmentä vuotta tavoitteeksi. Siis vielä kerran lisätään, että en heitä fribaa holareiden takia.

Tänään oli kyllä melko lähellä holarit Kaarinan väylillä 6 ja 11  ;D ;D ::), ja juuri sillä ensimmäisellä heitolla. Kierroksesta vielä sen verran, että se meni tosi hyvin, kolmea poikkeusta lukuun ottamatta. Yhteistulos oli +1. Pahat mokat tuli kolmosen kahteen ekaan heittoon, päädyin siis bogiin siinä. Nelosella sain kerättyä jopa viis heittoa eli tuplabogiin. Kiitos puiden. Pitkät väylät meni kaikki paariin, mikä oli mukavaa. Ysin ongelmat jatkuu edelleen. Taas tuli bogi väylällä, josta pitäis saada vähintään joka toinen kerta birdie. 2, 11 ja 12 menivät birdiin, joista kaks viimeistä pelastivat kierroksen.

Tekonurmella kierroksen jälkeen tehdyt draivitreenit tuntuivat samalta kuin joskus viime vuoden puolella. Tekniikka oli siis täysin kateissa. Lisäksi kiekot oli märkiä ja lipsumisia tuli. Pitää ottaa siis pyyhe mukaan, kun nyt se jopa mahtuis bägiin.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #131 on: 10.04.13 - klo:14:01 »
Jätkä kehittyy huimaa vauhtia!

Miten heität ysin ja millä kiekolla?

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #132 on: 10.04.13 - klo:16:01 »
Jätkä kehittyy huimaa vauhtia!

Miten heität ysin ja millä kiekolla?
Enimmäkseen on heittänyt rystyltä Purrella ja Corella, jotka oikeaan suuntaan heitettynä tippuvat korin juureen, nyt on ollut vaan ongelmia vauhdinoton tasapainossa juuri tolla väylällä. Oon kokeillut parin viimeisen kierroksen aikana myös forea draivereilla ja ne kaikki ovat menneet helppoon birdiepaikkaan. Jotenkin tekee vaan mieli parantaa tuota rystyä ja siksi oon heitellyt virallisia kierrosheittoja niin, eikä turvautua helpompaa vaihtoehtoon. Kilpailussa saattaisin heittää forella paikoiltaan, kun se on mulla tällä hetkellä tarkin tyyli yli 70 metrin heitoissa.
« Last Edit: 10.04.13 - klo:16:58 by Haq »

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #133 on: 11.04.13 - klo:15:43 »
Heittelyä tekonurmella + yks kierros kaveriporukalla. Putterit ja midarit lentelee enimmäkseen niin kuin haluankin, mutta draiverit karkailee ja tekniikkaa hajoilee. Pitää hieman rauhoittaa vissiin. Uusi kiekkohankinta Latituden Trident osoittautui aivan loistavaksi lätyksi.

Väylillä putterit ja midarit eivät sitten ihan lennelleet sinne minne halusin. Oli huono päivä. Heitettiin amatööriväylät ja lopputulos painui +5:een. Ekat neljä väylää menivät paariin, mut sitten tuli vitoselle tuplabogi, kun lähestyminen meni puuhun ja myöhemmin puttasin ohi viidestä metristä. Kutoselta helppo par. Aloitus oli kyllä ihan ahterista. Onneksi meni kuitenkin ojan paremmalle puolelle. Seiska ja kasi menivät bogilla. Ysin sain onneksi paarilla, kun se on viime aikoina mennyt bogiin. Forealoitus ei ollut kovin hyvä, mutta helpon paarin siitä kuitenkin sai. 10 meni bogiin, kun vajaa 10 metrin putti ei ihan onnistunut. 11 meni taas birdillä, tais olla jo neljäs putkeen. Onnistuin n. 10 metrin hankalassa haaraputissa. Myös kolmosella sain pahasta paikasta n. 7-8 metrin haaraputin sisään. Väylä 12:kin olis mennyt paariin, jos olisin hieman tarkemmin miettinyt lähestymisen. Mut eipä mennyt. Ei kannata heittää upsia jäiseen mäkeen, etenkin jos kiekko tulee kansi edellä maahan. Tänäänkään ei tullut yhtään holaria.
« Last Edit: 11.04.13 - klo:15:50 by Haq »

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #134 on: 12.04.13 - klo:22:58 »
Nonniiin. Iltahämärissä hieman treeniä. Puttailin eka Kaarinan väylän 10 koriin. Aloittelin n. klo 21 ja puolenkin tunnin päästä näkyvyys oli melko ok. Vielä muutama viikko niin näkee puttailla ilman valaistusta yli klo 22:n. Loistavaa! Puttailut meni tosi hyvin aina 7-9 metriin, sitten oli enemmän hakemista. Hämärä ja tuuli haittais hieman. Tekniikka tuntui ihan hyvältä.

Sitten kun jalkapalloilijat poistuivat tekonurmelta, siirryin hieman jännäkakka housuissa draivailemaan. Kaks edellistä treeniä on mennyt suoraan sanottuna päin ahteria. Tekniikka on ollut täysin hukassa. Katselin päivällä hieman youtube -videota (distance with Dion), jossa esiteltiin minkälaisella otteella kiekosta tartutaan. Muutin joku aika sitten otettani niin, että siirsin kiekkoa lähemmäs peukalon tyveä (silloinkin tein sen katsottuani samaisen videon  :P, se kun meni sanomaan siinä videolla, että usein kiekkoon tartutaan tällä toisella tavalla, johon mä muutin otteeni sitten). Nyt tein niin, että siirsin kiekon takaisin entiseen paikkaan, joka on aika lailla sama kuin katsomassani videossa neuvottiin. Ja se ilmeisesti kannatti, sillä kiekot päätyivät sinne minne halusin ja lensivät minun silmissä vielä pitkällekin. Villain ja PD2 lensivät päätyviivan ylikin (>105m). En ihan odottanut niin pitkiä heittoja, koska tuuletkin oli hieman hankalat. Ote tuntui luonnollisemmalta, mutta niin tuntui myös vauhdinottokin. Kokeilin hieman eri nopeuksisia askeleita ja löysin aika hyvin itselleni sopivan tahdin. Heittelin jonkin verran tuota maksimipituutta, mutta tein ehkä hieman enemmän laajoja hyssekaaria, joita en ole kovinkaan paljoa harjoitellut. On hauskaa katsoa kuinka kaukaa ne kiekot palaa takaisin, kun heittää oikeanlaisella kiekolla ja riittävällä teholla.

On pirun hauskaa, kun sain draivirytmini takaisin! Nyt vaan miettimään strategiaa (lapselle hoitopaikka), jolla saisin itseni maanantain viikkokisoihin.
« Last Edit: 12.04.13 - klo:23:03 by Haq »