Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Uraohjus Uuraisen blogi  (Read 283267 times)

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #180 on: 27.08.12 - klo:19:58 »
Se on hyvä että tiimi toimii ja saadaa palautetta :D

Mutta joo kyllähän toi putteriasiakin on ihan totta. Oon omasta mielestä löytäny aika hyvin jo suunnan mitä putterilta haluan, mutta yleensä siitä on puuttunu/häiritsee se "jokin". Hydran kautta aloin pitämää ylivakaista puttereista. D-line P2 kulu niin nopeasti huonoon kuntoon, että päätin koittaa P-lineä. P-line muovina on taas liian liukkaan ja epävarman tuntuista omissa käsissä. Muuten P2 on vakauden puolesta tuntunu tosin hyvältä sekä turvalliselta myös tuulessa. Mieltymykset on pikkuhiljaa alkanu kääntyä jäykkiin ja aavistuksen ylivakaisiin puttereihin. Vaikka P1 on edelleen kerta toisensa jälkeen noussut ykkösputteriksi, en ole oikein koskaan vaan saanut siitä sellaista luonnollista otetta. Samoin tuulella joka kerta vähän hermostuttaa putata kyseisellä lätyllä. Tästä syystä haluan kokeilla beadillista vähän ylivakaata putteria.

Draiveripuoli mulla on muuten hyvin hallussa ja bägin sisältöhän on muuttunut sekä yksinkertaistunu aikas radikaalisti kauden alusta. Tällä hetkellä mun kaikki luottodraiverit on äärimmäisen ylivakaita (Predator) ja tästä syystä kaipais sitä yhtä hieman alivakaata lättyä bägiin. Oon koittanu vaa väkisin opetella noilla Predatoreilla eri kulmissa heittämistä, mutta kun se ei aina ole niin varmaa, niin olisi ihan mukava, jos bägistä löytyisi edes joku "turvallinen" kiekko, joka flättinä heitettynä tekee ässän ja vielä palautuu siitä. Toivottavasti ymmärsitte mun pointin :)

Midarilinja sen sijaan on koko kauden läpi pysyny samana. Pientä viilausta eri Buzzz muovien/mallien/painojen välillä on ollut, mutta muuten paketti on pysyny samana.
« Last Edit: 27.08.12 - klo:20:51 by keep_it_real »

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #181 on: 29.08.12 - klo:13:19 »
Eilen kävin taas heittelemässä muutaman kierroksen Hyvinkäällä, mutta ei vaan peli enää oikeen jaksa kiinnostaa, kun kaikki tärkeimmät kisat on koluttu ja saavutukset saavutettu.

Vähän stalkkasin tota Leevin kisablogia täällä ja pohdin omallakin kohdalla, että meneeköhän mullakii homma nyt vähän ylisuorittamiseksi. Tavoittelen sitä omaa parasta tasoa vaikka väkisin ja sen sijaan meenkii vaa huonompaa suuntaa.

Offline JoniHenri

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
« Reply #182 on: 29.08.12 - klo:14:19 »
Eilen kävin taas heittelemässä muutaman kierroksen Hyvinkäällä, mutta ei vaan peli enää oikeen jaksa kiinnostaa, kun kaikki tärkeimmät kisat on koluttu ja saavutukset saavutettu.

Vähän stalkkasin tota Leevin kisablogia täällä ja pohdin omallakin kohdalla, että meneeköhän mullakii homma nyt vähän ylisuorittamiseksi. Tavoittelen sitä omaa parasta tasoa vaikka väkisin ja sen sijaan meenkii vaa huonompaa suuntaa.

Samoin kans heti tämän tekstin luettuani yhdistin Leevin kisablogiin. Eiköhän se liika ole aina liikaa, joka asiassa. Jättä Frisbaaminen vähä pienemmälle liekille ja keskittyä johkin muuhun joksikin aikaa. Ei kannata itseänsä polttaa loppuun ja sen takia menettää mahtavaa lajia, kyllä se into ajan myötä taas tulee ja käsi alkaa huutamaan kiekkoa ;)
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #183 on: 29.08.12 - klo:14:24 »
Joo kyllä se näin on. Tosin mulla painaa koulun viime metrit, uuden kämpän haku sekä uuden työn aloitus päälle samaa aikaa, joten ei ihme ettei pää enää pysy mukana pelaamisessa. Eikä kyllä sinänsä ole niin väliäkään, jos tällä kaudella ei ihan hirveän hyviä tuloksia ole tulossa. Kunhan vaan motivaatio pelaamiseen löytyisi ja sellanen rentous ja fiilis, ni se riittäisi.

Offline JoniHenri

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #184 on: 29.08.12 - klo:14:32 »
Joo kyllä se näin on. Tosin mulla painaa koulun viime metrit, uuden kämpän haku sekä uuden työn aloitus päälle samaa aikaa, joten ei ihme ettei pää enää pysy mukana pelaamisessa. Eikä kyllä sinänsä ole niin väliäkään, jos tällä kaudella ei ihan hirveän hyviä tuloksia ole tulossa. Kunhan vaan motivaatio pelaamiseen löytyisi ja sellanen rentous ja fiilis, ni se riittäisi.

Nonni eli tekemistä ainakin riittää! Menee kyllä vähäsen ristii edellisen kommenttini kanssa, mutta toivon kuitenkin että treenaat talvella ja kirjoittelet niistä! Meinaan vaan että talvitreenivinkkejä tarvitaan! ;)

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #185 on: 29.08.12 - klo:14:40 »
Joo talvella olis tarkotus treenata...jotenkin :D Koska itekkin kaipaisin toisaalta vinkkejä talvitreenaamiseen. Seura ei ilmeisesti hallivuoroa ole hommaamassa, joten pitää koittaa soveltaa vähän lenkkeilyä/salillä käyntiä frisbeegolfiin sopivaksi. Ellen sitten keksi jotain muuta. Viime talvena kävin jäällä heittämässä pituutta. Se oli aika huisia hommaa ja verrattavissa jossain määrin aavikolla pituusheittoon. Tuulta ja tilaa riitti :D

Offline JoniHenri

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #186 on: 29.08.12 - klo:14:51 »
Eräs Fyssari-opiskelija kaverini lupasi paneutua vähä frisbeegolf tekniikoihin ja laatia minulle salille kuntoohjelman talveksi. Saas nähdä mitä sieltä tulee, julkaisen sen varmasti tänne foorumillekkin kun saan käsiini.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #187 on: 29.08.12 - klo:15:49 »
Ite olen kanssa miettiny, että jos rahat ja aika riittää, niin talveksi jonkun sortin personal raineri saa tehdä mulle ohjelman frisbeegolfia silmälläpitäen.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #188 on: 02.09.12 - klo:20:10 »
Viikonloppu on ollu aika frisbeegolftäyteinen ja mikäs siinä, kun peli alkaa taas pikkuhiljaa luonnistua :)

http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/09/viikonlopun-pelit.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #189 on: 07.09.12 - klo:10:57 »
Eilen kävin ekaa kertaa taas heittelemässä viikkokisojen muodossa sitten viime viikonlopun. Ihan jees peliä oli kyllä kieltämättä. En ole mikään maailman paras pelaaja tuulisella säällä, joten lopputulos oli kyllä ihan tyydyttävä :)

http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/09/viikkokisat.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #190 on: 13.09.12 - klo:22:30 »
Tänään taas viikkokisailtiin Hyvinkäällä ja oli vähän jännäkakka kurkkimassa housun puntissa, koska viimeksi tosiaan pelasin viikko sitten. Kuitenkin kaikki meni ihan hyvin ja tatsi ei ollu hukassa juuri ollenkaan muutamaa ekaa heittoa lukuunottamatta.

http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/09/viikkokisailua-jalleen.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #191 on: 03.10.12 - klo:10:19 »
Kirjotellaampa välillä tännekkii.

Eli mullahan tossa oli reilun kahden viikon tauko pelaamisesta koulujuttujen ja muuton takia, mutta eilen pääsin sitten Nummelanharjulle hakemaan tatsia uusiks. Melkosta räveltämistähän tuo oli, mutta varsin ymmärrettävää tauon takia.

http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/10/nuhjausta-nummelanharjulla.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #192 on: 06.10.12 - klo:23:50 »
Tänään käytiin vuoden viimeiset isommat DGH:n kisat Karkkilan radalla. Kyseessä oli siis Candylä openit. Samalla suoritettiin tämän kauden palkintojen jako. Ja palkintojahan tuli ;D

http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/10/dgh-candyla-open-vuoden-2012.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #193 on: 13.10.12 - klo:16:04 »
Lisäillääs nyt tännekkin jotain välillä :)

Ensinnäkin kävin torstaina Nummelanharjulla testailemassa uusia kiekkojani. Pelasin jälleen oman tason, mutta osittain myös siksi ,että suosin uusia kiekkoja lähes kaikissa heitoissa. http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/10/uuden-muovin-sisaanajoa.html

Tänään kävin heittämässä pituusheittoa reilun 5km verran. Uusien lättyjen sisäänajo jatku kovien heittojen merkeissä. Hyvin lähti varsinkin uusi Nuke, joka ylitti 110m rajan. Harvoin näille lukemille heitän. http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/10/pituusheittotreenia.html

Tein myös samalla C-line Jackalista oman tuotetestin. Varmasti kiekkoa harkinneille hyödyllinen teksti. Lisää saa kysellä :)
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/10/tuotetesti-discmania-c-line-fd-jackal.html

Offline Mahwell

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
« Reply #194 on: 13.10.12 - klo:17:09 »

Hyvä analyysi C-line jackalista (joutuu menee kauppaan  :) )
VDGC ry