Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Uraohjus Uuraisen blogi  (Read 283354 times)

Offline Chukie

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #105 on: 12.06.12 - klo:11:11 »
Itsekin totesin, että pituudenheittämisestä on ollut lähinnä haittaa golf-heitolle. Kun kevät koitti ja pääsi vihdoinkin tykittämään kunnon draiveja huoletta, niin mähän tilaisuuden hyväkseni ja rupesin heittelee pituutta palavalla innolla. Lopputuloksena oli sinne tänne sinkoilevia golf-heittoja, jotka lähti lähes poikkeuksetta liian ylös. Eipä toi kiertuekaan kauheasti auttanut, kun kolmena päivänä viikossa oli avoin kenttä nenän edessä ja pino kiekkoja vieressä. Siitä kaivoi helposti erinäisiä kiekkoja kouraan ja kokeili kuinka pitkälle lentää. Olihan ne harvat kerrat pirun hienoja, kun heitto osu just sopivasti kohdalleen ja pääsi pidemmilläkin väylillä nostobirkulle.  Nyt oon saanu tehdä töitä "fiksumman" heiton eteen ja alkaahan se pikku hiljaa sieltä löytyäkin.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
« Reply #106 on: 12.06.12 - klo:11:54 »
Mä ku heitän tosiaa jalkapallokentällä jossa on kiinteät maalit, ni on aina joku kohde mihin tähdätä. Tähtään aina maaliin, mutta yleensä kyllä osun lähelle jompaa kumpaa tolppaa. Koitan siis vältellä sellasta päätöntä mäiskimistä sillä.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #107 on: 17.06.12 - klo:11:39 »
Muutaman päivän täydellisen hiljaiselon jälkeen oon takas kuvioissa ja pikkuhiljaa oon taas päässy pelaamisen ja treenaamisen makuun :)

http://uransa-huipulle.blogspot.fi/2012/06/paluu-arkeen.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #108 on: 18.06.12 - klo:13:36 »
Tänään pyörähdin Hyvinkään radalla ja sinnehän oli taas tullut kaikkea uutta kivaa :)
Itse peli sujui aika rutiininomaisesti ja tulokset +4 & +5. Eli ei ne nyt mitään häävejä ollut. Muutaman ikävä tapaus kävi, kun pitkä putti pomppasi korista rolleriksi ja tällä tulos kasvoi ikävästi.

http://uransa-huipulle.blogspot.fi/2012/06/muutoksia-rataan-seka-bagiin-taas.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #109 on: 20.06.12 - klo:23:17 »
Tänään kävin vetämässä kaks rundia Hyvinkään radalla. Eka kierros melkosta taistelua ja +2. Toista kierrosta en edes laskenut, kun vaa otti pannuun. Oli tässä päivässä silti jotain hyvääkin.... :)

http://uransa-huipulle.blogspot.fi/2012/06/frisbeegolffaa-tahtien-kanssa.html

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #110 on: 25.06.12 - klo:13:35 »
Käväsin tänään vetämässä kuukauden puttitestin ja hyvältä alkaa näyttämään. 100 puttia matkalta 1-10m ja sisäänheittoprosentti tänään 78%. Yli 80% kyllä pitäisi päästä tällä kaudella vielä.

Käväsin myös kiertämässä kerran Hyvinkään radan ja ryvin sitten ihan huolella. Oli mulla pelissä jonkinlainen ajatus, mutta aika heikko sellanen. Samoin kiekot irtoili kädestä miten sattui ja välillä joutu tekemään pitkiä lähestymisiä haara-asennoista, jotka ei oo mun vahvinta alaa. Lopputulos +14.

http://uransa-huipulle.blogspot.fi/

Offline gummi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
« Reply #111 on: 25.06.12 - klo:13:55 »
Olit harkinnut tuon Blizzard PD2 hommaamista ja mietit että se olisi jyrä. Ei se ainakaan mun vähäisten kokemusten mukaan ole. Hain kevyen (=kelluvan) version ja Frisbeepointissa sanottiinkin että se ei todellakaan ole niin jyrä mitä voisi kuvitella ja oikeassa olivat. Ensimmäinen kovempi rykäsy tolla ja oltiin muuten pitkällä oikealla. :) Ihan näin vain varoituksen sanana totean että en usko 160g versiokaan olevan kovin jyrä Blizzardina... Ehkä joku kiekon omistaja voi kertoa lisää kokemuksia.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #112 on: 25.06.12 - klo:14:56 »
Joo olis kyllä ihan kiva tietää millasia noi yli 160gr PD2 versiot on. Jos tuo ei olekkaan niin jyrä, niin pitää alkaa sitten metsästämään mahdollisimman kevyttä Monsteria, Maxia, Predatoria... Uskoisin niiden olevan aika jyriä kevyenäkin :D

Mulla on 150gr Ape ja sekään ei kyllä mikään jyrä ole. Hysseä saa antaa sillekkii ihan huolella.

Offline Ypyä

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
« Reply #113 on: 26.06.12 - klo:00:17 »
Ootkos firebirdiä kokeillut? Itsellä se on ainakin luottokiekko tuuleen, ja sellasiin paikkoihin joissa pitää varmasti päästä kuitenkin vasemmalle. Todella monipuolinen lätty, onnistuu ässät, foret, upsit, ja tosiaan vastatuuleen loistava kiekko. Oma star firebirdi on 170-171g, ja silti saa melkosen virheen heitossa tehdä, että sen saa kippaamaan yli.

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #114 on: 26.06.12 - klo:09:06 »
Ootkos firebirdiä kokeillut? Itsellä se on ainakin luottokiekko tuuleen, ja sellasiin paikkoihin joissa pitää varmasti päästä kuitenkin vasemmalle. Todella monipuolinen lätty, onnistuu ässät, foret, upsit, ja tosiaan vastatuuleen loistava kiekko. Oma star firebirdi on 170-171g, ja silti saa melkosen virheen heitossa tehdä, että sen saa kippaamaan yli.

Kyllä. Näitä pitää olla ainaki 3 mukana. :) Paras kiekko.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #115 on: 26.06.12 - klo:12:51 »
Joskus löysin jostain metästä Firebirdin ja ainakaa sillon ei ollu mun kiekko. Tosin tekniikka oli paljon huonompi kuin nyt. Ei toi Firebirdikään huono vaihtoehto olis.

Oon kans täällä kyselly sekä päissäni pohtinu Discraft Predatoria. Sen pitäisi olla yhtä ylivakaa kuin Monster, mutta sitä saa jopa 164gr versiona. Toi paino tietty vähän tasaa sitä ylivakautta, mutta en usko sen siltikään ton painosena vielä kovin alivakaa olevan. Joku 164-168gr kiekko mulla on hakusessa.

Nyt kun alotin täällä jutun, niin lisätään vielä, että kävin aamulla heittämässä pituusheittoa, kun löysin luuriin softan, jolla noita heittoja pystyy mittailemaan. Kyllähän taas lähti heti aamusta draivia...

http://uransa-huipulle.blogspot.fi/2012/06/pituustestia.html

Offline mambo

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #116 on: 26.06.12 - klo:13:27 »
Oon kans täällä kyselly sekä päissäni pohtinu Discraft Predatoria. Sen pitäisi olla yhtä ylivakaa kuin Monster, mutta sitä saa jopa 164gr versiona. Toi paino tietty vähän tasaa sitä ylivakautta, mutta en usko sen siltikään ton painosena vielä kovin alivakaa olevan. Joku 164-168gr kiekko mulla on hakusessa.

Ootko Bansheetä kokeillut? Mun 168g champ Banshee lentää kovaan vastatuuleen 90m siivulla kuin vastaava Teebird tyynellä. Firebird on varmasti parempi vaihtoehto, jos rykiä löytyy reilummin.

Offline gummi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
« Reply #117 on: 26.06.12 - klo:14:13 »
Nyt kun alotin täällä jutun, niin lisätään vielä, että kävin aamulla heittämässä pituusheittoa, kun löysin luuriin softan, jolla noita heittoja pystyy mittailemaan. Kyllähän taas lähti heti aamusta draivia...

Tosta heittojen pituudesta & GPS:stä hieman: mun käsityksen mukaan tuo GPS signaali on aina sen verran epätarkka että sillä tarkan pituuden selvittäminen voi olla lähes mahdotonta. Eli se signaali vaeltaa kuitenkin sen verran että muutamien metrien heittoja tulee helposti - ja jos se kerrotaan sitten kahdella (alku + loppu piste) niin siinä voi teoriassa saada aika helposti 10m eroja aikaiseksi. Mutta kyllä siitä toki osviittaa saa että oliko heitto 80m vai 120m...
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #118 on: 26.06.12 - klo:14:20 »
Joo siis eihän se tarkka ole, mutta nimenomaan suuntaa antava. Ja jos se nyt vähän joskus yläkanttiin näyttää, niin tulee itselle vain parempi mieli ;D En kuitenkaan mihinkään pituusheittokisoihin ole lähdössä, joten ei ole niin justiinsa. Kaverin kanssa Facebookissa juteltii asiasta ja sekin sano että sen oma puhelimen GPS heittää sen +- 5-10m.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #119 on: 27.06.12 - klo:13:15 »
Kävin aamusta heittämässä vajaan 1,5 kierrosta Hyvinkään radalla. Eka kierros meni taistellen ja lopputulos +4. Oli kyllä mahdollisuudet paljon huonompaankin. Toka kierros lähti hyvin, mutta peli-into lannistu siinä kun heitin Innova Monsterini 6-väylällä ilmeisesti puuhun. Kopsaus kuului, mutta mitään ei koskaan näkynyt tulevan alas.

http://uransa-huipulle.blogspot.fi/2012/06/menetetty-hirvio-saalistajan-paluu.html