Pelaajana joka valitettavan monta kertaa itse on riehunut ja murjottanut kierroksella luulen että voin vastata tähän.
Riehuminen haittaa paitsi muiden peliä myös omaa peliä. Se on siis paitsi itsekästä myös typerää koska se ei auta suorittamista yhtään.
Kaikki jotka ovat pelannet vähänkin enemmän tietää miten suuri vaikutus koko ryhmän peliin ja yleisfiilikseen yhdellä riehujalla on. Jos ryhmässä on hyvä huoleton fiilis kaikki pelaa paremmin. Jos ilmapiiri on negatiivinen kaikkien peli kärsii. Kun poolissa joku menettää kääminsä, vaikkakin vaan itseään hiljaa soimaten, muidenkin on vaikeampi keskittyä positiiviseen suorittamiseen. Tähän lisäksi tulee vielä keskittymisvaikeudet kun joku (epähuomiossa omaan rypemiseen vaipuneena) toimii visuaalisena häiriötekijänä, seisomalla liian lähellä tai heittolinjalla tai kiroilee/potkii laukkua juuri kun on keskittymässä omaan heittoonsa. Kierroksesta voi pahimmillaan tulla 4-5 hengelle, 4 tunnin täydellinen ajanhaaskaus.
Miten tätä voi sitten välttää. Jyrmy on varmaan oikeassa siinä, että lyhyellä tähtäimellä sille ei voi mitään, jos epäonnistumiset vituttaa. Jos vituttaa niin vituttaa, ei sitä noin vaan tahdonvoimalla pysäytetä. Varsinkin jos kilpailuvietti on kova.
Mun mielestä paras tapa ehkäistä omaa riehumista on tietoisesti asennoitumalla kierrokseen eri tavalla. Jos on tietoinen siitä, että hyvä asenne vaikuttaa positiivisesti, paitsi omaan, myös muiden peliin, tähän voi panostaa. Kun kierrokselle lähtee, voi aktiivisesti kantaa vastuuta hyvästä fiiliksestä, olemalla pelikavereille ystävällinen ja huomaavainen, pitämällä ilmapiiriin kepeänä hyvillä läpillä jne. Kun kaikilla on mukavaa, ei omat epäonnistumisetkaan yllättäen vituta niin paljon ja riehumiselta välttyy ja tulokset paranee..