Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Juhon fribablogi (NoFS)  (Read 55781 times)

Offline jyrmy

• Seniori
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Juhon fribablogi (Tomoottajat)
« Reply #45 on: 20.09.12 - klo:11:25 »
Ei se hyväksyttävää ole mutta sellainen on ihmisluonne. Jokaisessa lajissa maailmanhuiput rikkoo mailoja kiroilee jne. Pointtini oli se että jos käämit menee niin ne menee

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #46 on: 20.09.12 - klo:11:42 »
Ei se hyväksyttävää ole mutta sellainen on ihmisluonne. Jokaisessa lajissa maailmanhuiput rikkoo mailoja kiroilee jne. Pointtini oli se että jos käämit menee niin ne menee

Paitsi että huippupelaajilla ei mee juuri koskaan. Siinä on aika iso ero, että hermostuu ja huitasee mailan maahan siihen että vetää läskiksi ja pelleilee kisassa.

Vai ootko nähnyt esim Tigerin tai Rogerin heittävän kisan lekkeriksi? Molemmat on varmaan kerran tai pari suutuksissaan pirrastaneet mailansa, mutta ei ne stiimaa ja pelleile.

Ja tietenkin ihan asia erikseen lajit, joissa menee henki jos alat riehua (vaikka joku F1). Tuskin pysyy montaa kurvia radalla, jos lyö ratin paskaks kun meni vähän kurvi pitkäksi.

Jos asenne on se, että riehuminen kuuluu urheiluun, on mun mielestäni hyvin heikot edellytykset pärjätä missään lajissa. Harvalta äkkipikaiselta löytyy pitkäjännitteisyyttä, jota tarvitaan ihan kaikessa.

Offline jyrmy

• Seniori
  • Noili3
    • View Profile
« Reply #47 on: 20.09.12 - klo:12:08 »
Eikai ne nyt siellä ratissa ala pelleilee mut sitku ne ajaa ulos ni kyllähän seiniä potkii :):) Edelleen ei se oikein ole mutta minä ymmärrän kyllä jos joskus kiessillä tulee kiukun puuskia mutta tota läskiksi vetämistä en kyllä ymmärrä. Eikä Juhokaan nyt niin huonosti oo käyttäytyny mitä tossa kirjoittaa pelasin juhon kanssa aika monessa kisassa.

Offline steadyrockabilly

• Juniori
  • **
    • View Profile
« Reply #48 on: 20.09.12 - klo:12:52 »
Pelaajana  joka valitettavan monta kertaa itse on riehunut ja murjottanut kierroksella luulen että voin vastata tähän.

Riehuminen haittaa paitsi muiden peliä myös omaa peliä. Se on siis paitsi itsekästä myös typerää koska se ei auta suorittamista yhtään.

Kaikki jotka ovat pelannet vähänkin enemmän tietää miten suuri vaikutus koko ryhmän peliin ja yleisfiilikseen yhdellä riehujalla on. Jos ryhmässä on hyvä huoleton fiilis kaikki pelaa paremmin. Jos ilmapiiri on negatiivinen kaikkien peli kärsii. Kun  poolissa joku menettää kääminsä, vaikkakin vaan itseään hiljaa soimaten, muidenkin on vaikeampi keskittyä positiiviseen suorittamiseen. Tähän lisäksi tulee vielä keskittymisvaikeudet kun joku (epähuomiossa omaan rypemiseen vaipuneena) toimii visuaalisena häiriötekijänä, seisomalla liian lähellä tai heittolinjalla tai kiroilee/potkii laukkua juuri kun on keskittymässä omaan heittoonsa. Kierroksesta voi pahimmillaan tulla 4-5 hengelle, 4 tunnin täydellinen ajanhaaskaus.

Miten tätä voi sitten välttää. Jyrmy on varmaan oikeassa siinä, että lyhyellä tähtäimellä sille ei voi mitään, jos epäonnistumiset vituttaa. Jos vituttaa niin vituttaa, ei sitä noin vaan tahdonvoimalla pysäytetä. Varsinkin jos kilpailuvietti on kova.

Mun mielestä paras tapa ehkäistä omaa riehumista on tietoisesti asennoitumalla kierrokseen eri tavalla. Jos on tietoinen siitä, että hyvä asenne vaikuttaa positiivisesti, paitsi omaan, myös muiden peliin, tähän voi panostaa. Kun kierrokselle lähtee, voi aktiivisesti kantaa vastuuta hyvästä fiiliksestä, olemalla pelikavereille ystävällinen ja huomaavainen, pitämällä ilmapiiriin kepeänä hyvillä läpillä jne. Kun kaikilla on mukavaa, ei omat epäonnistumisetkaan yllättäen vituta niin paljon ja riehumiselta välttyy ja tulokset paranee..

Offline steadyrockabilly

• Juniori
  • **
    • View Profile
« Reply #49 on: 20.09.12 - klo:12:54 »
..ja kaikki heittää sataviiskymppiä pitkällä taaksevedolla  :D

Mun pointti on siis, että olemalla hyvä jätkä, autat itseäsi parhaiten.
« Last Edit: 20.09.12 - klo:13:07 by steadyrockabilly »

Offline jyrmy

• Seniori
  • Noili3
    • View Profile
« Reply #50 on: 20.09.12 - klo:14:07 »
Steadyrockabilly tajus mun pointin ehkä selitin vaa huonosti:):):)

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #51 on: 21.10.12 - klo:20:23 »
Pari suonaria taas Kpäässä. Mikä sun eclectic on Kpäässä? -800?

Offline Vaahis

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
« Reply #52 on: 21.10.12 - klo:21:27 »
Torstaina vuoden eka reenikiessi @5tr.
Perjantaina vähä lähiratojen esittelyä parille tirehtöörille. Käytiin mm. fiilistelemässä epilän EO rataa.

Lauantaina kauan odotettu Kankaanpään avoimet, jossa tavotteena oli tietysti voittaa.
Ekalla kiessillä ihan soliidia peliä yhtä 3m alarautaputtia lukuunottamatta.

Tokalla kiessillä olin neljän väylän jälkeen jaetussa johdossa, tosin sitä tietämättä.. Alku oli siis räväkkä: par, eagle, pirkku, pirkku.
Ekat kaheksan väylää meni -6 ja siitä sit seuraavat 4 väylää +4.. MAKES SENSE?!?!??! Väylältä 13 tuli triplabogi jossa paras heitto oli se nosto korin alta koriin. Kasetti ihan jumiin ja peli sekasin. Loppukiessi meni äärimmäisessä vitutuksessa ja mökötyksessä.

Ps. Kannattaa käydä joskus kangasalan ranta-koiviston radalla pelaamassa!! Suomen ylivoimaisesti paras ysi väylänen rata!

Offline Sarimaa

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
« Reply #53 on: 21.10.12 - klo:21:35 »
Ps. Kannattaa käydä joskus kangasalan ranta-koiviston radalla pelaamassa!! Suomen ylivoimaisesti paras ysi väylänen rata!

ja tällä hetkellä märkä kun mikä. Mutta on kyllä kiva rata, monipuolisia väyliä.

Offline Sarimaa

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #54 on: 21.10.12 - klo:21:36 »
Miks on muuten sun mielestä selkeesti paras? Vrt. esim vihioja, epilä?

Offline Vaahis

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
    • View Profile
« Reply #55 on: 21.10.12 - klo:22:41 »
Miks on muuten sun mielestä selkeesti paras? Vrt. esim vihioja, epilä?
Siellä saa heittää myös pitkällä, joka on aika harvinaista. Väylät on hienoja ja pirkkuihin vaaditaan hyvät heitot (paitsi vitosella).
Erityisesti väylät 2, 4 ja 9 on mun mielestä ihan huikeita. Kakkosella saa rykästä jo ihan kunnolla että pääsee kupille. Nelonen on helpotettu versio usdgc nelosesta ja ysillä pääsee heittään ehkäpä maailman hienointa heittoo: pitkä ja suora alamäki midariliidätys!

Puistohan on itsessään myös hieno ja väylien välissä on tilaa, niin ei tarvi pelätä että tulis edelliseltä väylältä kiekkoo varpaille.

Epilä jää jalkoihin ihan sen takia, että epilä on niin neppailu rata
Vihnu on kyllä myös hyvä, mut jotenkin toi ranta-koivisto vaan kolahti muhun. Suurin syy varmaan se, että vihnua on tullu hinkattua jo aika paljon

Offline Atamooni

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
« Reply #56 on: 21.10.12 - klo:22:45 »
se #9 on ihan pommihysse väylä... :)

Offline Vaahis

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
    • View Profile
« Reply #57 on: 21.10.12 - klo:22:53 »
se #9 on ihan pommihysse väylä... :)
Aika raikkaan pommin saa kyl vetästä että pääsee tiputtaan kakkosen ;)

Offline Sarimaa

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #58 on: 21.10.12 - klo:22:54 »
Hyvät perustelut!

Itse kans huomannu, että vihiojaa on tullut hakattua liikaakin, ja epilä on vähän liian neppi. Tuli lähdettyä heittämään lähinnä, kun oli aikaa lähteä julkulle tänä kesänä, vihnua ei paljon jaksanut kiertää. Lisäks rantakoivisto on nyt mua lähinnä sijaitseva rata. Kesällä varmaan törmäillään sielläkin siis.

Offline Vaahis

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
    • View Profile
« Reply #59 on: 21.10.12 - klo:23:45 »
Hyvät perustelut!

Itse kans huomannu, että vihiojaa on tullut hakattua liikaakin, ja epilä on vähän liian neppi. Tuli lähdettyä heittämään lähinnä, kun oli aikaa lähteä julkulle tänä kesänä, vihnua ei paljon jaksanut kiertää. Lisäks rantakoivisto on nyt mua lähinnä sijaitseva rata. Kesällä varmaan törmäillään sielläkin siis.
Erittäin todennäkösesti törmätään siellä! Onko sulla tietoo, että oliko siellä kuinka ruuhkasta viime kesänä?