Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1353079 times)

Offline gummi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #120 on: 13.12.12 - klo:16:11 »
Hyvä kiekko kyllä. Ite ostin fore- ja upsikiekoksi, mutta yllättävän paljon tullu käytettyä rystyltäki. Muovieroista ei mitää hajua ku omat lätyt C-lineä. Jostaki kummittelee mielikuva että JH ois vähän pehmeämpi/pitävämpi vs perus-S

Juu hyvä kiekko ehdottomasti. Itse yllätyin siitä kuinka kovaa 150g PD:tä uskaltaa heittää myös. Itsellä ainakin tuo 150g on kiekko mitä tulee heitettyä etenkin ylämäkeen... En ainakaan yllättyisi jos tuo mielikuva tuosta pitävämmästä muovista pitäisi paikkansa...

PS. Tänne saa tarjota jos jollain löytyy ylimääräisenä noita 150g S-line JH PD:tä - kuten myös niitä kuuluisia flättejä MD2:ia. ;)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline reisvi-3

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Reiss
  • Seura: Talin Tallaajat
Discmania
« Reply #121 on: 13.12.12 - klo:17:01 »
Itellä starfire ch ja star muovilla ja ainakin mun taidoilla starfire tuntunu yllättävänkin paljon vakaammalta kun pd:t vaikka niissä on samat statsit. Ehkä noi uusimmat flätit(?) pd:t lähempänä starfiree. Hyviä kiekkoja molemmat mut jos pitäis valita niin pd!

Offline migi

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko V.
« Reply #122 on: 15.12.12 - klo:13:44 »
Onko kellään tietoa mistä tulee lyhenne PDO kiekon pohjassa? Kiekko on siis cpd2, mutta keltasissa yksilöissä merkattu pdo ja oransseissa pd2. Mistä moinen johtuu?

Offline Jooseppi

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joose Saari
  • Seura: TFS
« Reply #123 on: 15.12.12 - klo:17:35 »
Jackal on iha loistokiekko! Sillä kiekolla heitin vähän aikaa sitte holarin Lammiharjun seiskassa :D Kiekko lentää uskomattoman suoraan ja sillä saa hyvää annukkaakin heitettyä  ;D Suosittelen Jackalia kaikille 8)

Offline Mahwell

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
« Reply #124 on: 15.12.12 - klo:18:45 »
Jackal on iha loistokiekko! Sillä kiekolla heitin vähän aikaa sitte holarin Lammiharjun seiskassa :D Kiekko lentää uskomattoman suoraan ja sillä saa hyvää annukkaakin heitettyä  ;D Suosittelen Jackalia kaikille 8)

Ei ny ihan kaikille. Itse en päässyt sinuksi kiekon kanssa ja kokeiltu on s-line, d-line ja c-line. Niin mielellään heittäisin kiekolla, mutta aika epävarma flipperi on d ja s muovit. C-line oli jo sinne päin mutta TL on itsellä luotettavampi.
VDGC ry

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
« Reply #125 on: 15.12.12 - klo:23:14 »
Mulla kans S & C-line ollu enkä kumpaakaa pystyny luottamaa täysin. Aina ne kippas just sillon ku pitäis. Onneks löysin vastaavan lätyn MVP Voltista.

Offline jauza

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: 7k
« Reply #126 on: 16.12.12 - klo:07:33 »
Hyvä kiekko kyllä. Ite ostin fore- ja upsikiekoksi, mutta yllättävän paljon tullu käytettyä rystyltäki. Muovieroista ei mitää hajua ku omat lätyt C-lineä. Jostaki kummittelee mielikuva että JH ois vähän pehmeämpi/pitävämpi vs perus-S

Jesseistä liikkuu kahta eri versiota: pehmeämpää ei niin vakaata settiä ja kovempaa vakaampaa mallia. Molemmat hienoja kiekkoja.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
« Reply #127 on: 20.12.12 - klo:21:52 »
PD:n runeissa ja muovilaaduissa on hyvin paljon eroja. Monet kaupoissa pyörivät kuvukkaat mallit ovat suhteellisen kaukana alkuperäisestä. Omasta kokemuksesta jämäkimmät versiot ovat c-line 1st ja 3rd runit. Niitä on tullut hankittua. Tuntuvat erittäin hyviltä kädessä. Turnaavana kiekkoina minulta löytyy p-muovit. S-lineä en heitä vastatuuleen. Toimii kuitenkin suorana go-to ~100m draiverina.

Mistä olette hankkineet flättejä FD:tä?
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline nukkumasa

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
« Reply #128 on: 24.12.12 - klo:23:34 »
Osaako kukaan sanoa onko tämmösellä "European Open 2009 P-line PD":llä mitään keräilyarvoa?

Tässä vielä kuva: http://tinypic.com/view.php?pic=sbtst3&s=6

Verrattuna 2012 vuoden P-line muoviin, tää 2009 muovi on jonkin verran pehmeämpää ja pitävempää
« Last Edit: 24.12.12 - klo:23:36 by nukkumasa »
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline jyrmy

• Seniori
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
« Reply #129 on: 25.12.12 - klo:01:02 »
Ei sillä ainakaan vielä ole :D

Offline nukkumasa

• Seniori
    • View Profile
« Reply #130 on: 25.12.12 - klo:11:07 »
Ei sillä ainakaan vielä ole :D

Tänks  :)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #131 on: 25.12.12 - klo:12:28 »
ei ainakaan sillä rouhiintuneella yksilöllä joka multa löytyy.... nopeesti kuluva P-PD, jos joku tykkää kuluttaa ylikääntäviin heittoihin esim.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Eetu #13

• Seniori
    • View Profile
« Reply #132 on: 25.12.12 - klo:13:57 »
Huomasin juuri että oma S-PD on paljon alivakaampi kuin mitä eräs toinen testaamani. Hyvä juttu ainakin minulle sillä se toinen feidasi heti kun se lähti käsistä... :) Omassa PD:ssä ihan hitusen vähän enemmän kupua.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
« Reply #133 on: 26.12.12 - klo:23:48 »

Taisin nähdä näistä vain unta. ;D

Innovastoresta saa vielä miniHukLab-stämpillä käypään hintaan c-FD 1st runeja (16,50€).

2. Erän C-line FD:eissä on käytetty Blizzard-teknologiaa, joskin huomattavasti pienemmissä määrissä kuin varsinaisissa Blizzard-kiekoissa. Käytännössä siis kiekon rimmissä on pieniä määriä mikrokokoisia ilmakuplia, jotka keventävät kokonaispainoa. Etuna tässä on se, että näissä kiekoissa käytetty C-linjan materiaali on äärimmäisen kovaa ja kestävää.

Mä kun luulin kiekkoni olleen valuvirheellinen. ;D
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline nukkumasa

• Seniori
    • View Profile
« Reply #134 on: 27.12.12 - klo:00:12 »

Taisin nähdä näistä vain unta. ;D

Innovastoresta saa vielä miniHukLab-stämpillä käypään hintaan c-FD 1st runeja (16,50€).

2. Erän C-line FD:eissä on käytetty Blizzard-teknologiaa, joskin huomattavasti pienemmissä määrissä kuin varsinaisissa Blizzard-kiekoissa. Käytännössä siis kiekon rimmissä on pieniä määriä mikrokokoisia ilmakuplia, jotka keventävät kokonaispainoa. Etuna tässä on se, että näissä kiekoissa käytetty C-linjan materiaali on äärimmäisen kovaa ja kestävää.

Mä kun luulin kiekkoni olleen valuvirheellinen. ;D

Nuita kuplia ihmettelin itekki!  :D

Ainakin 171g - 172g PINKIT on todettu fläteiks suurimmalta osalta.
« Last Edit: 27.12.12 - klo:16:33 by nukkumasa »