Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Myytti: Luovatko mandot todella turvallisuutta?  (Read 44020 times)

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Myytti: Luovatko mandot todella turvallisuutta?
« Reply #75 on: 14.03.15 - klo:14:54 »
Kaarinan kolmosväylän mando. Miksi? Minusta voisi poistaa.

Offline Nuoksu

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #76 on: 14.03.15 - klo:17:16 »
Sen mitä itse olen nyt pelannut, ei mandoilla (eikä ob:lla) luoda rataturvallisuutta. Siihen pystyy vain aloittelijoiden ja kaljakiekkoilijoiden valistaminen sekä ratojen sijoittelu paikkoihin, joissa väylät eivät ole liian lähellä toisiaan ja muuta ihmistoimintaa.

Mandoilla voi kuitenkin luoda kiinnostavia väyliä paikkoihin, jotka muuten olisivat tylsän avoimia. Pelillisenä elementtinä ne ovat siis hyvä juttu. Vesiesteet sen sijaan...  >:(

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #77 on: 14.03.15 - klo:17:31 »
Mä oon jollain kierolla tapaa oppinu diggaan water hazardista. Ne pakottaa fiksumpaan peliin ja/tai heittämään vähempiarvoisella kiekolla koska risk/reward on hyvällä vesiväylällä kova.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #78 on: 14.03.15 - klo:23:07 »
Mä taas oon itse todennut vesiväylistä, että ei kannata vaihtaa kiekkoa sen pelossa, että sen heittäisi veteen. Toki jos bägissä on joku hemmetin vaikeasti saatava kiekko tai muuten vain täydelliseksi kulutettu niin sitten voi olla syytä vaihtaa, mutta esim. Nivalan jännäkakkaväylällä olen käyttänyt sitä kiekkoa, mitä muutenkin vastaavanmittaisessa heitossa olen käyttänyt ja yhtään en ole veteen asti saanut. Silloin kuin käytin jotain spesiaalikiekkoa niin monesti plumpsahti.

Offline Olpy

• Juniori
  • **
  • McBeast Slayer
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Pylsy
  • Seura: JyLi / Jyväskylän Liitokiekkoilijat
« Reply #79 on: 27.03.15 - klo:12:36 »
Itse olen sitä mieltä, että osittain parantaa ja luo haastetta myös radalle, että jokainen ei lähde hakemaan aina sitä reittiä mistä aita on matalin. Tottakai jokaisen oma asia noudattaako mandoa tai OB:ta, mutta jos ei noudata niin turha varmaan mihinkään kisoihinkaan on lähteä. Itse näin enemmän haasteen lisäämisenä OB-linjat ja mandot. :)

Offline Jean Bedel Bokassa

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #80 on: 20.04.15 - klo:15:49 »
Mandot lisäävät turvallisuutta hyvin harvoissa paikoissa, mutta oikein sijoitettuna tuovat mukavasti haastetta joillekki lentokenttämäisille puistoradoille :) Kerran pamautin vahingossa kiekolla koko mandomerkin paskaksi, eipä ollut yli kuukauteen korjattu joten sai nakella ilman mandoa :)

Offline Mahwell

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
« Reply #81 on: 20.04.15 - klo:16:09 »
Kerran pamautin vahingossa kiekolla koko mandomerkin paskaksi, eipä ollut yli kuukauteen korjattu joten sai nakella ilman mandoa :)

Ei tullut mieleen informoida asiasta radasta huoltapitävälle taholle? Tai yrittää itse edes jotenkin korjata vahinkoa?
VDGC ry

Offline RistoS

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
« Reply #82 on: 20.04.15 - klo:16:13 »
Hei, se oli (kulunut ja huono) vitsi. Nyt se tutka viritykseen, ihmiset.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
« Reply #83 on: 21.04.15 - klo:00:34 »
Kerran pamautin vahingossa kiekolla koko mandomerkin paskaksi, eipä ollut yli kuukauteen korjattu joten sai nakella ilman mandoa :)

Ei tullut mieleen informoida asiasta radasta huoltapitävälle taholle? Tai yrittää itse edes jotenkin korjata vahinkoa?

Trolli, Trollimpi...
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |