Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Mukille-blogi: Naisharrastajan näkökulma  (Read 195017 times)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Mukille-blogi: Naisharrastajan näkökulma
« Reply #120 on: 28.01.16 - klo:15:37 »
Mieti rauhassa, ja tee itseäsi miellyttävä päätös.
Jos kovasti kutkuttaa, niin en usko että menetät sen 50 euron lisäksi yhtään mitään lisenssin hankkiessasi.
Sinähän teet sitten valinnat pelaamiesi kisojen, ja määrien suhteen. Ei se kilpalisenssi tahtiasi määrää.
Kaikki eivät pidä kilpailemisesta, mutta sinulla on varmasti olemassa jonkinlainen kilpailuvietti, joten siitä vaan.
Porukka kisoissa on ihan loistavaa, kannustavaa ja heiltä voit oppia paljon uusia juttuja. Ja luulisi olevan kivaa pelata myös FPO pooleissa.
Itse olen kilpaillut kohta 17 vuotta, ja olen ollut muutamaa harhaluotia lukuun ottamatta pahnan pohjimmainen. Ja silti aina on ollut hauskaa!
Ja olen kilpailuvietillä täytetty ihmispallo, kuka janoaa menestystä kilpailu kilpailun perään :) saamatta sitä ikinä...mutta toivossa on hyvä elää!

Offline Mikavain

• Seniori
    • View Profile
« Reply #121 on: 28.01.16 - klo:16:06 »
Mä mietin asiaa ja koitan saada lähipäivinä uutta blogitekstiäkin kasaan. Ollu taas niiiiiiiin kiire. :D
Älä liikaa mieti ettei käämit kärähdä :P Äläkä liikaa muiden mielipiteitä kuuntele, vaan tee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Aina ei kannata ylipäätään miettiä. Just go with the flow... Ei sulla mikään kiire ole, nuori mimmi ja vuosia edessä vaikka kuinka

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #122 on: 29.01.16 - klo:15:44 »
Miks Kempsteriä jäi ketuttaan ettei hankkinu lisenssiä aiemmin? Kauanko sitten heittelit ennen lisenssin hankintaa?

Noh, enemmän ja vähemmän tuli heiteltyä kahdeksan kesää ennen kuin lisenssin hommasin, vain kesällä ja pelkästään hyvällä kelillä – muutamana kesänä monta kertaa viikossa mutta muutamana (valitettavasti) vain alle kymmenen kertaa koko kesänä.

Vaikka isompia kisoja tuli käytyä katsomassa paikan päällä ja netistäkin lajia seurasin aika paljon, niin henk. koht. ei jotenkin kisailu napannut... ehkä siksi että 2007 jäi viikkokisoista semmonen fiilis että liian rauhallista ja totista hommaa mun makuun. Tai en edes osannut ajatella että voisin kisailla frisbeegolfissa, koska se oli silloin itselle vähän niin kuin lumilautailu oli talvella; rento harrastus josta nautittiin kavereiden kanssa – plussana vielä molemmissa myös ulkoilu, ei paineita pärjäämisestä eikä joukkuekavereita ja koutsia jotka piti pitää tyytyväisenä. Eli oikein hyvää vastapainoa suht. totiselle jalkapalloilulle ja pelipaikasta taistelemiselle (ei missään pääsarjassa vaan vitos-, nelos- ja kolmosdivarien välillä tuli suhattua).

Menipä selittelyksi, no mutta… en oikein ilman tuota alustusta tätä seraavaa osaa kertoa; eli futishommat polki paikoillaan, se ei oikein enää antanut mitään eikä itsellä ollut oikein annettavaakaan, saati mitään kehitystäkään ollut tapahtunut pitkään aikaan. Mutta frisbeegolfissa oli tapahtunut kehitystä ja kisailu alkoi kiinnostamaan, lisenssittömiä kisoja ja viikkokisoja…

Myös kenttätreeniä rupesin tekemään, ja yllätyksekseni nautin siitä – koska en mikään himotreenaaja ole ikinä ollut, vaan semmonen haaveileva neppailija. Mutta siinä se juju ehkä olikin, nyt sain treenata omaan tahtiin just niin kun halusin. Heittotaidot kehittyivät lisää, ja kun futis jäi kokonaan niin otin lisenssin – seuraava haaste olikin opetella pelaamaan, tarkemmin sanottuna opetella pelaamaan kisoissa! Mutta sitäpä ei opikaan kentällä, puistossa tai treenirundilla – eikä viikkokisatkaan vastaa mitenkään ”oikeita” kisoja. Kisoissa oppii pelaamaan vain pelaamalla kisoja (ylläri)!

Ja nyt vielä vastaus toiseen noista Sanzen kysymyksistä; kisailu on ollut todella mukavaa, kehittänyt ja antanut niin älyttömän paljon – mutta ketuttaa siksi että en typeränä aiemmin älynnyt hommata numerolappua rintaan! Ketuttaa vielä enemmän jos rassaan päätäni sillä, että kelaan kuinka paljon parempi pelaaja olisin jos olisin aloittanut kisaamisen aiemmin jne. jne. Mutta tohon en alistu... Ja näillä mennään.

Ps. Siitähän tämä on hieno laji, että jokainen voi harrastaa just niinku haluaa ja nauttia siitä mistä eniten nauttii!

Pps. Sori kun tämmösellä tekstimassalla toisten blogissa lässytän... vähän ku jäis ruuhkaisena päivänä tyhjentämään bägiään ykkösen tiille 8)

Edit: Aika tärkeä asia jäi mainitsematta, että ennen kisa"uraa" kävin pelaamassa lähinnä semmosen porukan kanssa, joita ei kisailu todellakaan kiinnostanut...
« Last Edit: 29.01.16 - klo:15:57 by Kempster »

Offline sanze

• Seniori
    • View Profile
    • Blogi
  • Oikea nimi: Sanna
  • Seura: LeKi Disc Golf
« Reply #123 on: 31.01.16 - klo:20:35 »
Ei mun aiempi vastaus ollu sulle Kempster näemmä lähtenyt, mutta siis kiitos tästä romaanista. Oikeesti kiitos. Hyviä pointteja, jotka moni varmasti allekirjoittaa!

Mä tässä just väsäilen aiheesta ihan blogitekstiä. Linkkaan tänne ku pihalla.

Offline sanze

• Seniori
    • View Profile
    • Blogi
« Reply #124 on: 31.01.16 - klo:21:31 »
Nonni!

Lukekaas ny loppuu asti tai vaan se loppuosa!

http://mukille.blogspot.fi/2016/01/kilpailulisenssi-vai-ei.html

:D

Offline ReTeeNalle

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #125 on: 31.01.16 - klo:22:06 »
Sivulta pitää huutaa tämän verran: Minä ole kisannut viime aikoina suht paljon, koska olen huomannut, että tykkään siitä kovasti. Olen ollut koko kisaurani omasta mielestäni parhaimmillaankin keskinkertainen pelaaja ja onpahan se listan vihoviimeinenkin paikka tullut napattua joskus. Ainoa mitä kisaurassani kadun on se, että aloitin kisaamaan "oikeissa" kisoissa niin myöhään.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline sanze

• Seniori
    • View Profile
    • Blogi
« Reply #126 on: 01.02.16 - klo:12:24 »
NYT!

https://www.facebook.com/events/917870924998331/

Ilmoittautuminen aukee keskiviikkona.

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #127 on: 01.02.16 - klo:12:32 »
Tuo olisi sellainen erikoiskisa johon olisi kyllä hauska osallistua. Tuohon osallistuneet voivat sitten 20 vuoden päästä muistella historian hämärän juttuja. Erinomaista.

Harmi ettei päivämäärä sovi omaan elämään. Olisin yrittänyt tunkea mukaan.

Offline sanze

• Seniori
    • View Profile
    • Blogi
« Reply #128 on: 01.02.16 - klo:12:43 »
Tuo olisi sellainen erikoiskisa johon olisi kyllä hauska osallistua. Tuohon osallistuneet voivat sitten 20 vuoden päästä muistella historian hämärän juttuja. Erinomaista.

Harmi ettei päivämäärä sovi omaan elämään. Olisin yrittänyt tunkea mukaan.

Tuo on kyllä just niin siistiä odotettavaa kuin olla saattaa. On ollu hieno olla järjestelyissä mukana ja koko ideakin tunnelikisaan lähti liikkeelle mun ja mun veljen keskusteluista. :D "Miksette mee hiihtotunnelii heittämää" - Nii... Miksei mennä.

Luulen, että aika moni muukin halukas jää kilpailun ulkopuolelle sillä paikkoja on rajoitetusti, eikä tilasta johtuen yleisöksikään ole mahdollisuutta tulla.

Ikimuistoista kuitenkin varmasti.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #129 on: 01.02.16 - klo:13:19 »
Täytyy kyllä pikaisesti tutkia pääsisikö mukaan ja olla sitten sormi liipaisimella keskiviikkona.

Vastuukysymyksistä ajattelin lähinnä tuon 1. väylän korinpaikan kohdalla että sieltä jos joku pannuttaa alas niin voi pannuttaa viimeisen kerran, tai ainakin tulla kallis reissu. Mitenköhän vakuutukset?

edit. ps. olin siis aika skeptinen että mitenköhän mahtaa olla ennennäkemättömyyden kanssa, mutta täytyy myöntää ettei mulla tällanen käynyt mielessäkään että olisi tulossa. vaikka Kivikon hiihtohalliin mietin joskus samanlaista.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline sanze

• Seniori
    • View Profile
    • Blogi
« Reply #130 on: 01.02.16 - klo:13:43 »
Täytyy kyllä pikaisesti tutkia pääsisikö mukaan ja olla sitten sormi liipaisimella keskiviikkona.

Vastuukysymyksistä ajattelin lähinnä tuon 1. väylän korinpaikan kohdalla että sieltä jos joku pannuttaa alas niin voi pannuttaa viimeisen kerran, tai ainakin tulla kallis reissu. Mitenköhän vakuutukset?

edit. ps. olin siis aika skeptinen että mitenköhän mahtaa olla ennennäkemättömyyden kanssa, mutta täytyy myöntää ettei mulla tällanen käynyt mielessäkään että olisi tulossa. vaikka Kivikon hiihtohalliin mietin joskus samanlaista.

Se on hyvä, että osattiin oikeesti yllättää ihmiset.

Jos kaipailet kilpailuun liittyviä lisätietoja, niin niitä voi kysyä kilpailun TD:ltä: Antti Tuomi, tuomen.ana@gmail.com, 050- 5978334

:)

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #131 on: 01.02.16 - klo:13:50 »
Erittäin spesiaalia ja hienoa! Tunnel-shotteja, wallraideja ja rollereita!

Tämä vaikuttaa kyllä kokemukselta joka pitää kokea! Muksuille löytyy melkein vierestä hoitopaikka ja kalenterissakin näyttäisi olevan tilaa, joten pitääpä olla sormet näppäimillä keskiviikkona ;)

Iso peukku järjestäjille!

Edit: Vaikka tämä maan alla luolissa frisbeegolfin pelaaminen onkin todella ainutlaatuista... niin jenkithän ne on tämänkin jo tehnyt.
« Last Edit: 01.02.16 - klo:13:53 by Kempster »

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #132 on: 01.02.16 - klo:13:53 »
Pummin kyydin sulta sit, jos.  ;D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline sanze

• Seniori
    • View Profile
    • Blogi
« Reply #133 on: 01.02.16 - klo:13:54 »
Erittäin spesiaalia ja hienoa! Tunnel-shotteja, wallraideja ja rollereita!

Tämä vaikuttaa kyllä kokemukselta joka pitää kokea! Muksuille löytyy melkein vierestä hoitopaikka ja kalenterissakin näyttäisi olevan tilaa, joten pitääpä olla sormet näppäimillä keskiviikkona ;)

Iso peukku järjestäjille!

Edit: Vaikka tämä maan alla luolissa frisbeegolfin pelaaminen onkin todella ainutlaatuista... niin jenkithän ne on tämänkin jo tehnyt.

Onnea näpytykseen molemmille. :)

E. Maailmalla on ehditty kokea ja näkeä kaikenlaista, mutta eiköhän tää oo kohtuu spessujuttu Suomessa. :)

Offline Maxitors

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joonas
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
« Reply #134 on: 01.02.16 - klo:15:08 »
Itseä kans kiinnostais kisat, mutta vielä en ole edes viikkokisoihin kehdannut mennä. Oma taso on vielä liian heikko ja heitoissa ei ole tarkkuutta eikä pituutta riittävästi. Menee muilta kisailijoilta into lajiin jos tulen sinne sähläämään. :D

Hauska idea toi, ehkei ihan mulle noi kisat kun tarvitsee vielä vähä enemmän tilaa kun heittää. :D Voi kiekot olla aika kuluneita kun seinää pitkin heittelee.

PS: Hyvä blogi kirjoitus, jatkan seuraamista.  8)
Pelatut Radat | Kiekot | Lajin helppous viehättää!