Niin se vaan kisakausi lähestyy, eikä enää ole kahta viikkoa kun on jo RSSO. En kyllä tunne olevani varsinaisesti kisakunnossa: Heittomitat on huonoja, tarkkuus ihan hukassa ja nyt jo puttikin alkanut oireileen, mutta tokkopa se tästä sen kummemmaksi muuttuu myöhemminkään. Muutaman viikkokisan olen käynyt läpsyttelemässä, ja jokunen muu kierros, joskus kameran kanssa ja joskus ilman.
Kesällä olen luvannut jonkin aikaa olla nuoren sukulaisen kanssa, ettei sen tarvii olla yksin kotona kun koulu on lomalla, vanhemmat töissä ja nuoremmat sisarukset päiväkodissa. Se vähän rajoittaa sitä mihin kisoihin tulee ilmoittauduttua, kun voi olla että viikonloppuisinkin joutuu matkustelemaan paikkakuntien välillä. No, ei tätä kestä kuin pari viikkoa alkukesästä näillä näkymin, ehkä elokuussa lisää.
Kesälomia varailevat töissä kiivasta tahtia, ja näyttäisi siltä, että olen töissä mastereiden SM-kisojen aikaan, niin ei tarvitse alkaa sitä miettiin, että meniskö Rovaniemelle kuitenkin. Taidan olla silloin töissä. Näillä näkymillä pelailen vain lähiseudun kisoja, ja niitäkin valikoivasti. Lähinnä sellaisia, joissa ei tarvitse maksaa kymmeniä euroja, radoilla, joita tulee normaalisti pelattua ilmaiseksi ja itse valitsemassa seurassa.