Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Foban turinoita.  (Read 114752 times)

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Aktiivista pelaamista takana taas ja paljon hyvääkin. Toissaviikolla meikun viikkiksissä ctp voitto tuloksella 1.2m. Nyt lauantaina talin viikkokisoissa heitin +13, mutta mikä parasta niin mulla pysyi peli rentona loppuun asti enkä alkanut stressailemaan. Tästä tasoituspalkinto 10e pointtiin. Ostin 300s pa4 muijalle. Eilen meikussa taas viikkokisat tuloksella +1. Kauheeta kuraa. 8pirkkua ja silti noin huono tulos. Plus järkyttävä määrä tyhmiä mokia. No ehkä ens sunnuntaina menee paremmin.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Tänään tuli käytyä Mäntsälässä heittämässä rundia ja positiivisesti yllätyin kuinka hyvin meni. Myös siitä, että kuinka pitkälle draivi lensi kun kunnolla pääsi liidättämään. Ekalla kierroksella heitin useampaa kiekkoa ja toisella sitten tulosta ja heitin -4. Parempaan olisi ollut kyllä mahdollisuudet, mutta todella tyytyväinen olen. Väylällä 6 pääsin jopa yrittämään pirkkua 30m lähärillä kahden täydellisen liidätyksen jälkeen. Osui kuitenkin alarautaan. Väylällä 8 pääsin yrittämään 30m lähärillä eaglea. Hieman jäi pa4 vajaaksi, mutta nostolle. Tältä väylältä kovakätiset onnistuessaan eaglea pääsee yrittämään. Itselle tuli yllätyksenä kuinka pitkälle oma avaus meni. Väylällä 12 avasin hieman pitkäksi dessun nostolle kuitenkin. Kiva rata ja kunnolla tosissaan sai liidättää. 5pirkkua väyliltä 7,8,10,11 ja 12. Bogi bäylältä 18. Parhaimmillaan tänään kiekko lensi yli 100m reippaasti ja hyvältähän se tuntui.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Pitkään olen miettinyt lisensin hommaamista, mutta tänään tein sen päätöksen, että lisenssiä en tällä kaudella ota. Eli tulen pelaamaan vain viikko ja muita pikkukisoja jotka eivät lisenssejä vaadi. Tähän päätökseen suurimpana syynä on se, että minulla on todella kilpailuhenkinen  luonne ja vaadin itseltäni usein liikoja. Ja jos en täytä näitä tavotteita olen pettynyt. Nytten annan itselleni vielä vuoden aikaa harjoitella ja kaudella 2015 räjähtää. Pelini ei ole vielä lähelläkään tasoa jonka toivoisin sen olevan. Kisaaminen tällä kaudella olisi varmasti tuonut hermonsieto kykyä, mutta kesällä niitä haetaan viikkokisoista. Tällä kaudella jos pystyn viikkokisoissa Keinukalliossa ja Kivikossa pelaamaan reilusti miinuksille niin olen tyytyväinen. En vieläkään saa lähellekään täyttä potenttiaaliani esiin edes viikkokisa tasolla joten turha niihin lisenssiä vaativiin kisoihin on lähteä kun ei ole tatsia.


Tekniikka asiaa: Eli draivia on tullut harjoiteltua paljon ja työ kantaa hedelmää. Monet väylät joissa en ennen ollut lähelläkään koria ovat nykyään paljon helpompia. Tasaiselta/hyvältä alustalta heitettäessä kiekko lentää tasaisesti noin. 95-110m. Esim ennen en ollut Talin kutosella hyseriä heitettäessä lähelläkään koria. Nytten kiekko on usein kympin rinkulassa.

Ps. Videota otin draivistani, mutta sitä en tänne viitsi lisätä koska tekniikkani näyttää niin hirveältä. Ihmettelen itsekin kuinka pitkälle se kiekko lentää noin huonolta näyttävällä tekniikalla.

Pss. Laitan mä sen jossan vaiheessa. Kait siinä on oikeasti jotain hyvääkin kun toistettavaan draivi pituuteen on tullut 15-25m lisää reilussa kuukaudessa.

Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Ota nyt se B-lisenssi vaan. Ei oo kallis. Viikkokisoissa ei kisahermoista oo hajuakaan vielä.

Offline Edu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Lehtinen
  • Seura: FGCK
Jos tollasia tuloksia tulee mitä tänne oot laittanu ni ihan rohkeesti vaan kisaamaan :D En tiiä mikä se taso on millä pitäis olla mutta kun tuloksia vertailee niin noi kierrokset alkaa olla jo aikalailla sen +950.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Ota nyt se B-lisenssi vaan. Ei oo kallis. Viikkokisoissa ei kisahermoista oo hajuakaan vielä.

Pitää miettiä. Suurin osa kevään kisoista on varmaan jo kohta täynnä vaan... :(

Jos tollasia tuloksia tulee mitä tänne oot laittanu ni ihan rohkeesti vaan kisaamaan :D En tiiä mikä se taso on millä pitäis olla mutta kun tuloksia vertailee niin noi kierrokset alkaa olla jo aikalailla sen +950.

Rata kun rata niin kisatulos on vähintään +7 treenirundeista. En tiedä miks jännitän aina niin paljon.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Ainiin holari numero 15 tänään tuusulan väylällä 5. Sharkilla loiva hyser mukiin ykösel. Iltäpäiväl kävin södiksessä ja sielä laitoin 3väylällä vasurin hyserillä beastin ykösel mukiin. Tämä oli treeniholari vissiin 3 avaus eli ei virallinen holari joten en näitä jaksa laskea. Oli se silti maukasta ns. väärällä kädellä heittää.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Ota nyt se B-lisenssi vaan. Ei oo kallis. Viikkokisoissa ei kisahermoista oo hajuakaan vielä.

Pitää miettiä. Suurin osa kevään kisoista on varmaan jo kohta täynnä vaan... :(


Ei sillä niin väliä, vaikka kevään kisat täynnä, mutta epäilen että pääkaupunkiseudulle tulee paljon muitakin kisoja ja vielä syksylle. Siellä sitä oppii pelaamaan ja pidättää hermojansa.
Se B-lisenssi ei oo niin kova menetys, vaikka kävisitkin yhdet kisat vaan pelaamassa mutta mahdollisuuksia tulee paljon enemmän kun maksat sen niiden viikkisten lisäksi!

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 487
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Simolin
  • Seura: NFS
A- lisenssi vaan suoraan ja heti.


Jutellaas täst taaas huomenna.

PS. jos meinaat vastaan väittää niin otappa itelles laastaria mukaan  ;)
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
A- lisenssi vaan suoraan ja heti.


Jutellaas täst taaas huomenna.

PS. jos meinaat vastaan väittää niin otappa itelles laastaria mukaan  ;)

No se aina parempi tietysti. Mut jos mieli tekee reenata viä vuosi niin B-lisenssi ehdoton.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Se on vaan hankala kun kisahermoja virallisessa kisassa pystyy treenaan oikeestaan vaan virallisessa kisassa.  :) Sellasta viisastenkivee ei olekaan että treenaa jossain muualla vuosikaudet ja sitten yhtäkkiä tulee puskan takaa kisaan ja voittaa kylmänviileesti koko homman timanttisella pelillä. Karrikoin nyt tietysti aika vahvasti, mutta tajunnet idean.

Ihan turhaa tehdä itselle mitään mörköä siitä. Tulokset on sulla ihan jäätäviä ja pistää tällasen vuosikausia pelanneen vihreäksi, ja vaikka ne kisassa notkahtaiskin, ei se tule kestämään ikuisesti.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Seppase

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 468
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Seppä
  • Seura: Tomoottajat, TFS
...Sellasta viisastenkivee ei olekaan että treenaa jossain muualla vuosikaudet ja sitten yhtäkkiä tulee puskan takaa kisaan ja voittaa kylmänviileesti koko homman timanttisella pelillä...

Tulee mieleen muuan Holari-Heikkanen.. :D Mutta foballe, b-lisennsi kouraan ja kisoja katteleen. A-lisenssiä ei välttämättä tarvi heti ottaa, kun sitten ne ekan kisakesän jättehyvät ratingit jää sinne kummitteleen. Nimin. mä täs odottelen, että ensimmäisen kiessejä sisältävän ratingpäivityksen myötä 2012 syksyn ripuloinnit tippuu veke.. Eli suosisttelen että ensin B-lisenssillä kurkkaan tuleeko kisapaineita ja sitten A maksuun jos tuntuu, että homma luistaa.
P2 Envy JOKERi Roc3 Gator LASERi Firebird TITANi PD Destroyer PD2

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Mua kannustaa tänävuonna lisää rating-kisoihin nimenomaan se että sais ne viimekesän konttaukset pois.

B-lisenssillä kurkkaan tuleeko kisapaineita ja sitten A maksuun jos tuntuu, että homma luistaa.

Tulee, entä sitten, homma alkaa luistaa kun sitä tekee tarpeeksi.  :D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
kyllä mäki meinaan lisenssin napata, vaikka keskimääräsesti tulee ihan sysipaskaa tulosta heitettyy. jos kisahermo on herkkä nii siitä pitää kuitenkin opetella ulos jossain välissä ja jos kuitenkin tulevaisuudessa meinaat lisenssin ottaa niin sama alottaa samantien vähän kurkkimalla. siinä sitä samalla nöyrtyy hyvin herkinkin pääkkönen ku käy parit jumbosijat ottaa vyön alle. ja mitä isompi kisa, sitä kivempia kokemuksia; pätee jokaseen urheilulajiin oli itse tavotteet lajin suhteen millaset vaan

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
On se jännä juttu noi kisahermot kyllä. Itsellä ei oo oikeestaan koskaan jännitelly mitään kisoja.
Voinee johtua kyl siitä kun tullu pelailtua euroopassa sulkapalloa nuorempana kilpatasolla ja finaalissa mm. oli n. 350-400 katsojaa.
Ja jotenkin saan pidettyä pään kylmänä, ei jännittänyt yhtään. Frisbeegolffissakin ekat kisat oli talissa, n. 100 katsojaa oli #1 teellä kattomassa jengin heittoja, jotenkin jännitys katos kun sai kiekon käteen ja keskitty heittoon. Heittohan nyt meni ihan vituiks, mutta ei jännityksestä johtunut 8)